Vraag

Mijn beste vriendin snijd haarzelf

  • 10 November 2021
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Hoi,

 

Mijn beste vriendin snijdt zichzelf, wat moet ik daaraan doen? De volwassenen trekken zich er niks van aan en ook zij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is! "dat heeft mijn kat gedaan'’ Maar kind, je hebt geen kat! Bij gym zag ik het voor het eerst, toen haar arm vol wonden en sneetjes zat. Ik weet heel zeker dat het snijwonden zijn. Wat moet ik doen?

-Mij


1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

ik heb zelf ook ervaring gehad met vriendinnen die dit deden, wat naar voor je zeg. goed dat je hier bent gekomen!
wat je het beste kan doen is je vriendin hier mee confronteren, maar niet op een boze manier! ze heeft nu juist nodig dat mensen er voor  haar zijn, en door te laten weten dat jij zal proberen naar der te luisteren help soms al heel erg! je kan samen met je vriendin mischien alternative zoeken waardoor ze minder de drang om zichzelf te snijden heeft ( je moet veder niet verwachten dat ze direct stop, dat is vaak heel lastig maar alle verbetering is een verbetering! ) je kan er achter proberen te komen waarom ze zich snijd, dat kunnen namelijk veel verschilende redenen zijn als het is omdat ze de pijn wil voelen kan je mischien proberen ijsblokjes op de huid te leggen, als het frustratie is kan je rennen of in je kussen gillen of met apels smijten, en veder is het niet belangerijk om direct een volwasene er bij te halen, als je merkt dat het uit de hand begint te lopen is dat wel heel belangerijk!! er zijn heel veel lange termijn gevolgen die je er van kan over houden dus als je merkt dat ze echt niet te stoppen is is het verstandig om naar een docent waarvan je weet dat je die kan vertrouwen, een aardige docent of je mentoor bvb
 

sucsess en ik hoop dat alles goed met jullie komt <33

kuzz

Reageer