Skip to main content

Hoi,

Ik heb mij een tijd beschadigd, en heb daar nu veel spijt van (Ik ben gestopt). Zoals je weet wordt het weer zomer, dus dat betekent t-shirts dragen. Ik wil dit echter niet, omdat mijn armen vol zitten met littekens van mijn mes. Weet iemand wat ik moet doen? Als ik een t-shirt ga dragen gaan mijn ouders, broer en zusje het sowieso opmerken. Ze vinden me al gek omdat ik nu nog truien draag. Pls help

Hey,

Mij vinden ze niet meer gek, maar gestoord.

Kan je jezelf er niet uit redden met bijdehante opmerkingen? Dat doe ik altijd en het werkt. En anders zal je waarschijnlijk in gesprek moeten gaan met je ouders.

Sterkte!


Hey OnbekendeAnnoniem, 

Bedankt voor je reactie. Maar ik wil liever niet in gesprek gaan met mijn ouders. En als ik nog langer lange mouwen draag gaan ze zelf waarschijnlijk het gesprek beginnen, wat ik al helemaal niet wil. Heb je nog andere ideeën?


Aan de ene kant wil je een oplossing voor je probleem, maar aan de andere kant ook niet?

Waarom niet gewoon vertellen aan je ouders? Wie weet willen ze je wel helpen, of hulp voor je zoeken…

Je zegt zelf al dat als je lang wacht zij dan wel gaan vragen gaan stellen, dit kun je voor zijn om open en eerlijk naar hun toe te zijn!

Als je het niet wilt vertellen zul je dus voor altijd met lange mouwen lopen, maar dat wil je liever niet… dan is het bespreekbaar maken naar mijn idee de enige juiste oplossing.

En jouw ouders hebben het nooit eerder opgemerkt? Met douchen, pyjama aan hebben, vakantie en dan zwemmen? Mouwen opstropen ivm handen wassen oid?

En docenten tijdens gym of andere lessen?


Hoi TikTak, 

Wat je zegt is helemaal waar, ik moet t gewoon vertellen. Bedankt voor je reactie, ik ga het vanavond gelijk doen. 


Hoi TikTak, 

Wat je zegt is helemaal waar, ik moet t gewoon vertellen. Bedankt voor je reactie, ik ga het vanavond gelijk doen. 

Heel veel succes! Vertel je ons hoe het afgelopen is?


Reageer