Heyy allemaal,
Ik heb gisteren, eergisteren en vanmorgen een migraineaanval gehad. Dat gebeurt wel vaker, het verschilt heel erg per maand de ene maand heb ik elke week een aanval en de andere “maar” 1 x in de maand.
Vorige week donderdag ben ik naar de kinderarts geweest en die heeft me ibuprofen voorgeschreven als ik migraine heb en dat helpt beter dan paracetamol.
Ik heb meestal last van hoofdpijn en misselijkheid en ik kan niet tegen licht tijdens zo’n aanval.
Meestal krijg ik ook een (heftige) migraineaanval als ik ongesteld ben. Dat komt door de hormonen. Ik ben vandaag weer begonnen met menstrueren. Dit is de tweede keer dat ik na (of tijdens) een migraineaanval ongesteld word. De krampen zijn haast ondraaglijk, ik heb buikpijn en rugpijn tegelijk en moest er bijna van overgeven. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Heb net weer medicijnen geslikt.
Mijn moeder (die het kreeg toen ze ongeveer net zo oud als ik was, 14/15) , tante, oma en overgrootmoeder (die al lang dood is trouwens) hebben het ook (gehad). Het is niet altijd erfelijk trouwens.
Zijn er nog meer mensen die last hebben van migraine, er over willen vertellen en tips hebben?
Het enige topic over migraine is 3 jaar oud en de laatste reactie is 2 jaar geleden geplaatst dus vandaar dat ik een nieuw topic hierover maak. :)
xx Eenmeisje004