Vraag

migraine

  • 26 August 2022
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Heyy allemaal, 

Ik heb gisteren, eergisteren en vanmorgen  een migraineaanval gehad. Dat gebeurt wel vaker, het verschilt heel erg per maand de ene maand heb ik elke week een aanval en de andere “maar” 1 x  in de maand.

Vorige week donderdag ben ik  naar de kinderarts geweest en die heeft me ibuprofen voorgeschreven als ik  migraine heb en dat helpt beter dan paracetamol.

Ik heb meestal last van hoofdpijn en misselijkheid en ik kan niet tegen licht tijdens zo’n aanval. 

Meestal krijg ik ook  een (heftige) migraineaanval als ik ongesteld ben. Dat komt door de hormonen.  Ik ben vandaag weer begonnen met menstrueren. Dit is de tweede keer dat ik na (of tijdens) een migraineaanval ongesteld word. De krampen zijn haast ondraaglijk, ik heb buikpijn en rugpijn tegelijk en moest  er bijna van overgeven. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Heb net weer medicijnen geslikt.

Mijn moeder (die het kreeg toen ze ongeveer net zo oud als ik was, 14/15) , tante, oma en overgrootmoeder (die al lang dood is trouwens) hebben het ook (gehad). Het is niet altijd erfelijk trouwens. 

Zijn er nog meer mensen die last hebben van migraine, er over willen vertellen en tips hebben?

Het enige topic over migraine is 3 jaar oud en de laatste reactie is 2 jaar geleden geplaatst dus vandaar dat ik een nieuw topic hierover maak. :) 

xx Eenmeisje004 


8 reacties

Lieve @Eenmeisje004  op zich kan ik niet veel qua tips zeggen maar ik leef mee en wil je veel sterkte wensen hiermee<3

Sanny xxxxx

Hey,

Ten eerste: heel veel sterkte!

Ten tweede: mijn broertje van 11 had het ook heel vaak. Hij heeft toen een bril gekregen, omdat de migraine toen zou komen omdat hij veel moeite moest doen om alles te lezen. Hij zag alles gewoon prima, maar hij moest er zonder dat ie het zeg maar doorhad best moeite voor doen. Ondertussen draagt hij geen bril meer en heeft hij ook geen migraine aanvallen meer.

Groetjes van mij:)

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt voor de tips allemaal. :) 

xx Eenmeisje004 

Hoi lieve @Eenmeisje004  ik denk aan je en ik hoop dat het je goed gaat. Loves ! <3 

Sanny xxxx

Reputatie 7
Badge +17

Lieve @Eenmeisje004  misschien is dit iets? 

https://www.nederlandsehoofdpijnvereniging.nl/over-nhv/informatie-voor/patienten/migraine/

Of kende je die al? 😊 Ik hoop dat je iets hebt aan alle adviezen die je krijgt en info die je kunt vinden. Veel sterkte en succes daarmee. Is je zo gegund! 

Groetjes liefs Julian XxX

Badge

Had ik vroeger ook vaak last van :(. Is later de tijd wel minder geworden.   Ik kreeg van het ziekenhuis Een neus spray. Hielp opzich wel 

   Sterkte ;))

Reputatie 2
Badge

Hey, ik heb zelf ook last van migraineaanvallen dus ik weet hoe vervelend het is.

( medisch advies verwijderd door De Kindertelefoon )

 Ook is het handig om gelijk rustig te gaan liggen als je die aura ziet. Er zijn ook mensen die die aura niet hebben, dus ik weet niet of jij die ziet. 

Mijn moeder heeft vroeger ook migraine gehad, dus van haar heb ik het zeg maar overgenomen. Mijn moeder zei dat aan de pil gaan haar hielp om er van af te komen. Ik ben zelf een jongen, dus dat is voor mij geen oplossing😂.

Ik hoop dat deze tips helpen.

Reputatie 2
Badge

Oh ik zie nu pas dat deze topic van 11 maanden geleden is😅

Reageer