Vraag

Menstruatiecup

  • 3 May 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

heyy, ik ben dus laatst ongesteld geworden en nu dacht ik er aan om een Menstruatiecup te kopen maar waar kan ik het goedkoop kopen (ik heb al bij trekpleister gekeken maar die zijn als nog 15 euro)

en wat voor maat moet ik dan hebben een mini of a(ik ben 14)


2 reacties

Waar je het goedkoop kunt kopen weet ik niet, maar je hebt de kleinste maat nodig want een maat groter is voor vrouwen boven de 30 en heeft er mee te maken of je al kinderen hebt gehad. Staat trouwens netjes op de site van de Trekpleister zelf…

Zelf gebruik ik menstruatie ondergoed, dat zijn broekjes waarvan het kruis iets dikker is en alles opvangt, zo hoef je in een normale onderbroek niet meer te klooien met dat maandverband. Je spoelt de broekjes uit, in de was en klaar voor volgende ronde.

En €15 is helemaal niet zo duur hoor want je kunt hem hergebruiken, reken maar eens uit wat elke keer maandverband of tampons kosten…

Die broekjes die ik heb zijn ook best prijzig maar als je het omgaat rekenen uiteindelijk goedkoper, duurzamer en makkelijker.

Reputatie 3
Badge +1

Het klopt inderdaad wat TikTak zegt, menstruatiecups zijn relatief erg goedkoop in vergelijking met de hoeveelheid tampons of maandverband die je anders zou verbruiken. In principe heb je maar één menstruatie cup nodig. Dat heb je er dus echt met ± 3 cycli wel terugverdiend.

 

De mini is inderdaad geschikt voor tieners, kijk eerst maar eens hoe dat gaat. Mocht je nou een zware menstruatie hebben of erachter komen dat de mini eigenlijk te klein is, kan je altijd nog een grote kopen.

 

Ik wil ze zelf ook binnenkort eens gaan proberen want lijkt me gwn super chill dat je ze gwn 12 uur kan dragen. Dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, laat maar weten.

Reageer