Vraag

menstruatie test

  • 5 August 2021
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Badge

Hoi hoi,

Ik heb een probleem/vraag,

Ik ben een paar weken geleden een menstruatie test tegengekomen via een advertentie op Facebook. Ik heb die toen gedaan maar de uitslag was niet zoals ik had verwacht. Mijn menstruatie klachten waren zorgelijk, en ze gaven het advies om contact op te nemen met je huisarts. Maar ik durf dat niet, ik ben bang dat ze aan mijn ****** gaan zitten en dat wil ik niet. Hebben jullie ervaring met dit soort online testen en wat moet ik nu doen?

 

 

 


5 reacties

Heyy

 

De meeste online testen (van Facebook) zijn volgens mij niet echt betrouwbaar dus probeer daar niet al te waarde aan te hechten. 

 

Wat was er volgens die test eigenlijk precies zorgelijk aan je klachten?

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Heyy,

Dit is wat ik voor mail heb gekregen van het menstruatie instituut (dat is waar ik de test heb gedaan) 

Ik kan niet de gehele mail sturen want ik wil anoniem blijven

 

xx Hallo 1589

 

Hmm. Het menstruatie instituut is per definitie niet per se onbetrouwbaar, maar het is wel een beetje ‘jumping straight to conclusions’. Als instituut zouden zij toch moeten weten dat het per persoon verschilt en dat de meesten meiden onregelmatig zijn - al helemaal aan het begin.

Overigens zou ik me niet te veel zorgen maken over een bezoekje aan de huisarts. Als je iets niet wil, kan je dat gewoon aangeven en dan wordt daar als het goed is rekening mee gehouden. Besides, ik denk niet dat ze er iets aan hebben om aan je vagina te gaan zitten; daar kan je immers moeilijk een diagnose mee stellen.

Hoe dan ook, succes!

Reputatie 2
Badge +2

Maak je hier maar niet al te veel druk om, als het echt zo erg is heb je het vast wel zelf door of niet soms😉 Anders kun je het altijd nog aan je moeder vragen

Hallo, @Hallo1589,

Deze testen van social media zijn 9 van de 10 keer niet betrouwbaar. Ik het ook een keer zo'n test gedaan en toen kreeg een mail over '’mijn vagina die dringend hulp nodig heeft'’ terwijl ik een jongen ben en een penis heb.

Maak je er echt geen zorgen om en als je echt iets betrouwbaars wilt weten, ga dan naar een website waar heel veel mensen goede reviews hebben geplaatst.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen!

Groetjes,

Wereld

Reageer