Vraag

menstruatie en zwemmen

  • 5 August 2020
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Badge

Hoii even een vraag! Een vriendin van mij komt morgen slapen en dan gaan we naar de stad! Maar nu ben ik net ongesteld geworden (niet de eerste keer hoor) maar de eerste twee/drie dagen is het altijd het ergste. In de stad maakt het niet zoveel uit daar zijn genoeg wc’s waar ik mijn tampon kan verwisselen… maar overmorgen gaan we dus ook zwemmen. Het probleem is dat bij dat meer geen wc zit… hoe moet ik dit doen....


7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Een tampon! ik snap dat dit misschien raar is, maar vraag even aan je moeder, of ze een kleine maat tampon voor je wil kopen, of koop ze zelf

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Badge

Een tampon! ik snap dat dit misschien raar is, maar vraag even aan je moeder, of ze een kleine maat tampon voor je wil kopen, of koop ze zelf

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Ik gebruik al tampons! En de gewone normale maat niet de mini… het probleem is dat ik zeker wel 4/5 uur ga zwemmen en die dag is mijn tweede dag van de menstruatie en is het nog hevig! Bij het meer waar we gaan zwemmen zijn geen wc’s dus kan ik mijn tampon niet vervangen...

Hey @2007anoniem 

Is het meer dicht bij je huis? zo ja dan kan je eventueel snel even tussendoor naar huis gaan om je tampon te verwisselen! Of ala het lukt een grotere maat gebruik als normaal(want die vangen meer bloed op).

Groetjes Rosalie_x

Heyy

Aangezien die vriendin komt slapen vermoed ik dat jullie goeie vriendinnen zijn. Vertel dit gwn aan je vriendin, wat je liever niet gaat zwemmen met je menstruatie. Zal ze toch wel begrijpen?

Groetjs

Badge

je kan gewoon een tampon gebruiken ik was vorige week vrijdag op het strand en was er vanaf 10 uur tot 15:00 en had dezelfde in wel thuis natuurlijk meteen verwisseld maar of je dat zelf fijn vind moet je zelf weten xx

Hoi

 

Denk je eens een tampon met een hogere absorptiegraad te durven gebruiken? Daar kan je langer mee door (echter nooit langer dan acht uur). Moest het dan toch gebeuren dat je ‘m moet verwisselen, kan je met een plastic zakje de bosjes in. De gebruikte tampon kan dan in het plastic zakje, en de nieuwe tampon breng je zo in. ‘t Is misschien niet het meest prettige om in de bosjes te doen, maar er zijn er zeker die dit al gedaan hebben. 

 

Voor deze keer komt volgende tip misschien wat te laat, maar ken je een menstruatiecup? Da’s een siliconen “bekertje” dat je inbrengt. De menstruatiecup vangt het bloed op, en je kan ‘m tot twaalf uur dragen. Dan leeg je de cup en was je hem, en kan je hem opnieuw gebruiken. Doe eventueel wat research; wie weet is het wat voor jou :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi @2007anoniem,

je heb al handige tips gekregen van de personen hier boven. Als geen van deze tips je aanspreekt kan je natuurlijk gewoon eerlijk tegen je vriendin vertellen dat je op dit moment ongesteld bent en dus liever even niet gaat zwemmen. En vooral ook omdat daar geen toilet hokjes zijn waar je je tampon kan verwisselen. Zij is ook een meisjes en ze zal het 100% begrijpen. Het zal even spannend zijn maar je moet even door de zure appel bijten. 
Je kan bijvoorbeeld ook meteen een nieuwe afspraak maken voor het zwemmen. Jullie kunnen misschien over 2 weekjes lekker naar het meer gaan. Tijd zat. Veel succes!

soyeonx ♡

 

Reageer