Vraag

Menstruatie cup uithalen

  • 4 November 2023
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Hoi ik ben 15 en ben nu 3 maanden ongesteld. Ik was er helemaal klaar mee om iedere keer m’n tampon/maandverband te verwisselen dus heb afgelopen week de menstruatie cup van cycle care besteld. Bij het inbrengen was ik erg positief het ging makkelijk en zat goed ik hield hem toen een uur of 2 in maar ik had wel steeds een beetje jeuk ik dacht waarschijnlijk zit hij niet diep genoeg maar ik krijg heb niet dieper weet iemand wat ik hier aan kan doen?

maar ik heb nog een vraag

toen ik hem er uit wou halen lukte dit amper het deed veel pijn en ik had het gevoel alsof hij veelste groot is om er uit te krijgen het ligt niet aan de vacuüm want ik kneep er wel al knijpend en trekkend is hij er pijnlijk uitgekomen nu durf ik het niet nog een keer doen omdat het zo pijnlijk was. Misschien ligt het er aan dat ik nog maagd ben.

iemand tips?


1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Volgens mij hoeft een menstruatiecup minder diep dan een tampon, maar dat weet ik niet zeker, zegt de verpakking/bijsluiter er niet iets over? Daarnaast weet ik dat het belangrijk is dat je het vacuüm doorbreekt als je hem eruit haalt, anders dan komt hij niet los. Dus je moet hem een beetje inknijpen en dan eruit halen. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, dus ik zou dan misschien toch even raad of advies vragen aan iemand met ervaring of een deskundige/arts. Of wacht andere reacties af… ;)

 

Reageer