Vraag

menstruatie blijft weg

  • 29 March 2023
  • 4 reacties
  • 219 Bekeken

Badge

Heyy,

Ik heb 2 weken geleden griep+longontsteking gehad waardoor het kan dat mijn regels wegblijven.

Ik had dat opgezocht omdat mijn regels al 10 dagen uit waren zonder seksuele aantrekkingskracht.

Dus ik wist dat ik niet zwanger was ofzo maar ik vond het raar dat ze er nog niet waren.

Toen zag ik dus dat menstruatie kan wegblijven door een griepje waardoor je hormonen veranderen.

Ik ga dus morgen zwemmen met een vriendin maar ik kan geen tampon aan omdat het mij gwn nie lukt.

Ik vroeg mij af of iemand hier dit ook al heeft gehad en zo ja hoelang dat ze dan wegblijven ?


Want ik zou echt niet graag hebben dat ze in het zwembad kunnen komen.

groetjes 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey,

Je hebt het hier over regels? Ik denk dat je bedoelt de menstruatie en waarneer die begint. Ik benoem dit even als ongesteld zijn. Zo ontstaat er geen verwarring :)

Het kan dat je als je net voor het eerst ongesteld bent geworden dat je het halfjaar daarna onregelmatig ongesteld word. Je lichaam moet dan even wennen aan ongesteld worden en dat ook regelmatig houden. Dus dit kan vaker gebeuren als je nog niet zo lang ongesteld bent.

Een virus kan inderdaad invloed hebben op je ongesteld. Maar niet het virus zelf, maar de energie die het kost om het virus te bestrijden. Dus dan is alle energie naar dat virus en is je lichaam dus niet bezig met ongesteld worden.

Over het zwembad, ik zou niet gaan zwemmen want het kan zomaar zijn dat je ongesteld word. Ik heb vaak de dag ervoor heel veel honger, zo weet ik ongeveer wanneer ik ongesteld wordt. Maar dat is bij iedereen anders.

 

Hopelijk helpt je dit!

Badge

hii, als de tampon niet lukt probeer misschien je benen meer wijd te doen, of kijk miss een tutorial op yt :) 

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben zelf jongen, maar miss kun je proberen wat  @guitarperson zegt.

Ik zelf heb dit ook al en keer  gehad

ik had ook een longontsteking  en mijn ongesteldheid was  21 dagen later dan dat ik normaal ongesteld zouw wordenen normaal ben ik heel regelmatig 

gelukig  is het daar na gewoon weer regelmatig  gewoorde dus zal echt wel weer normaal worden

 

En op het gebied van zwemen raad ik aan het niet te doen als je echt wil gaan zwemmen een donker broekje te dragen 

 

Reageer