Vraag

Menstruatie

  • 11 January 2022
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Badge

Hey , ik ben het weer CuteButterfly

 

Ik ben 13 jaar en heb vandaag voor het eerst men regels gekregen… Het gebeurde op school. Maar had het al zien aankomen dat ik ze ging krijgen wegens bruinverlies dat ik heb teruggevonden in mijn onderbroek de avond voor vandaag. Dus ja … Ik ging naar de wc en mijn inlegkruisje was helemaal bruin , ik gooi altijd papier in de wc zodat je me niet hoort plassen. En stond op en zag ineens een bloedvlekje. Ik zei het tegen men vriendin en raadde me aan om een maandverband in te leggen als het echt door zou komen. Ik kwam zonet thuis en ging direct naar de wc, nu zag ik duidelijk een rode streep. Op mijn wc papier hing er nu ook bloed op , wat eerst nog niet was. Nu wist ik het zeker ik ben ongesteld.  Mijn vriendinnen hebben me direct een ‘Flo’ geïnstalleerd , die de kalender weergeeft wanneer ik ze ga krijgen enz… Nu ja ik heb ook al wat buikpijn, en wil niet bij de minste pijn een pilleke inpakken , want ja ik ben niet van suiker eh ;) . 

 

Dus als jullie tips / advies kunnen geven zou heel handig zijn <3 

Alvast bedankt!!

Groetjes , CuteButterfly


5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben zelf nog niet ongesteld maar bespreek het vooral met je moeder als je dat nog niet hebt gedaan. Zij heeft het ook meegemaakt en ze vind het vast niet erg om tampons of maandverband aan te schaffen of eventueel advies te geven. Zorg in elk geval dat zij het weet.

 

Verder lijkt het mij verstandig om wat tampons/maandverband in je kluisje te stoppen, dan heb je dat op school binnen bereik.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Badge

Ik ben zelf nog niet ongesteld maar bespreek het vooral met je moeder als je dat nog niet hebt gedaan. Zij heeft het ook meegemaakt en ze vind het vast niet erg om tampons of maandverband aan te schaffen of eventueel advies te geven. Zorg in elk geval dat zij het weet.

 

Verder lijkt het mij verstandig om wat tampons/maandverband in je kluisje te stoppen, dan heb je dat op school binnen bereik.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Bedankt om te reageren 

Mijn mama weet het al , maar is gewoon een vraagje of jullie misschien tips hebben tegen bv. buikpijn ofz…

 

Liefs :)

Reputatie 6
Badge +5

Hey!

Als je buikpijn hebt zijn er eigenlijk 2 dingen die echt goed helpen

  • Neem paracetamol of andere pijnkiller
  • Houd je buik goed warm, verwarm een kruik of een hittepit

Hoop dat je er iets aan hebt! suc6!

Badge

Hey!

Als je buikpijn hebt zijn er eigenlijk 2 dingen die echt goed helpen

  • Neem paracetamol of andere pijnkiller
  • Houd je buik goed warm, verwarm een kruik of een hittepit

Hoop dat je er iets aan hebt! suc6!

Dankuwel om te reageren.

Goeie tips dankuuu!!

Liefs ;)

Een app kan heel handig zijn, maar die gaat af op een regelmatige cyclus neem ik aan. Dus in het begin heb je er niet zo veel aan want je menstruatie kan nog heel wisselend zijn. Na een tijdje wordt het steeds regelmatiger. Ga dus nog niet te veel af op de app, maar wees altijd voorbereid. Zorg dat je altijd wat bij je hebt, tampon of maandverband. Zou beetje lullig zijn als je opeens wordt verrast terwijl de app zegt dat het nog een week duurt.

Reageer