Vraag

menstruatie

  • 21 March 2021
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 27 reacties

hoi, 

bedankt voor het klikken op deze topic. Ik heb een vraagje: ik wil heel graag van mijn ongesteldheid of omdat het onhandig is en het doet pijnnnnnnn. Ik zou graag naar de huisarts willen om te kijken voor de pil of andere opties… maar ik durf het niet aan mijn moeder te vragen. Mijn moeder is de laatste tijd heel sagerijnig [gewoon omdat ze zo is en ze is ook laatst gestopt met roken] en op alles wat ik doe of wil wordt ze boos. maar buiten dat ik ben dus bang als ik dat ga vragen dat ze dan weer sagerijnig wordt van waarom en dat ze het niet nodig vindt… mijn moeder is heel erg ‘natuurlijk’ als k het zo kan noemen. ze vindt dan menstruatie gewoon door moet en alles [ toen ik voor het eerst ongesteld was had ik gevraagt of ik tampons mocht gebruiken maar mijn moeder vond dat onnatuurlijk en alles...] 

maar ik kan gewoon niet me dag door zoals normaal in die tijd van de maand. ook is het niet handig met school en opvang na school en waar ik ook ben denk ik alleen aan de pijn en of ik niet doorlek. maar ik ben dus bang als ik vraag of ik naar de huisarts mag dat ze dat niet sirieus neemt. 

iemand advies? 

 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je kan niet van je menstruatie af, dat komt rond de 50 pas, voor die tijd moet je er gewoon doorheen, de pil zou kunnen, maar het doet nog steeds pijn hoor, dus niet te snel… ook kan je elke keer als je pijn hebt wat gaan doen, een paar pushups ofzo, of naar 100 tellen… ik ben het ook met je moeder eens, ongesteldheid is iets dat er is, je kan er niet zomaar vanaf, vroeger hadden vrouwen toch ook geen pads ofzo, kweenie hoe het toe ging, maar vast ook niet zo lekker...

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Even voor de duidelijkheid je kan niet van je menstruatie af, ook niet door de pil ofzo. De pil is een voorbehoedsmiddel voor als je seks hebt gehad. Ik heb zelf ook een meisje en vindt het ook vervelend omdat het pijn doet…

 

Je kunt volgens mij vanaf je 12de zelf naar de huisarts, zonder ouders. Je kunt natuurlijk altijd laten checken of er iets is waardoor je zoveel pijn hebt.

Ik hoop dat je reageert, ik begrijp namelijk niet goed: wil je moeder nu dat je geen inlegkruisjes/maandverband gebruikt? Of wel?

 

Groetjes Myrthe2006

Reageer