Skip to main content

Hoi, ik ben 12 jaar en een jongen. Ik ben niet transgender ofz, maar heb de lust om kleding voor meisjes aan te doen, als ik alleen thuis ben. Ik leende het eerst altijd stiekem van mijn zus, maar wil nu eigenlijk mijn eigen meisjes kleding. Mijn ouders weten hier niet van en ik durf het ze ook niet te vertellen. Heeft iemand tips hoe ik aan die kleding kan komen?  Misschien is er iemand in goes/kapelle/kruiningen waar ik kleding maat s/m op kan halen. Want ik denk dat ze het in een winkel een beetje raar vinden. Gr Thijs 

 

Hoi !  Ik weet precies wat je bedoeld, ik draag ook rokjes soms en trek aan wat ik wil nu ( behalve naar school), ik begrijp je helemaal , kijk mij topic maar “hoe vertel ik ?”  daarin leg ik mijn gevoel ook uit. Ik heb nooit gesnapt waarom je als jongen bepaalde kleding en spulletjes niet mag hebben. en ook ik ben geen trans of pas in een hokje. Ik zeg altijd ik ben gewoon ik en als persoon wil ik gewoon een rokje of wat dan ook kunnen dragen ( zie mn profielafbeelding) en ik heb dus ook een kilt en ben er trots op.  Op de duur is het wel handig als je ouders er toch iets over weten anders moet je telkens “stiekem”je  leuke rok of jurk even aandoen en oppassen of er niemand thuis komt, heel vervelend. Ik heb het eigenlijk al van kinds gedaan en mn ouders zijn er langzaam aan gewend. Iedereen denkt gauw dat je een meisje wil zijn maar dat is bij mij ook niet zo net als jij.  Als ik je verder kan helpen on topic vraag gerust !  Ik vind het altijd leuk om andere jongens te “ontmoeten” als is het dan anoniem op dit forum die hetzelfde gevoel hebben als ik :)

En als je leuke kleding wil kopen kun je bijvoorbeeld met een zogenaamd  boodschappen lijstje van  je “zus “ofzo een winkel ingaan en iets kopen of een kringloop kan ook. het is  vervelend dat je het nog met een smoesje moet doen maar beter dan niets. Of je moet een meisje kennen die je 100 % vertrouwt en die je wil helpen .  Dat ze bijvoorbeeld je rokje thuis per post krijgt en dan aan jou geeft. Ik noem maar iets. En sommige primarks kun je gewoon zelf  iets leuks uitzoeken en snel bij de kassa afrekenen, die kassamedewerkers kijken toch niet wat je precies koopt, en anders is er altijd nog dat zogenaamde “lijstje". En koop dan bijv 1 rokje en 3 shirts ofzo. dan valt het helemaal niet op 😉   zeker als het in een stad is waar je verder niet vaak komt. Het is jammer dat het nog zo moet ik zou ook anders voor je willen maar toch.  Ik hoop dat het je lukt ! Succes !!

Groetjes liefs Julian X

PS anders kun je het misschien ook bestellen en afhalen bij een afhaalpunt :)


Reageer