Vraag

Meisje met een snor

  • 30 October 2022
  • 3 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal ,

ik ben een meisje van 12 jaar . Ik heb donker haar en een lichte huidskleur .

Ik heb een probleem ; haren boven mijn bovenlip ! Omdat ik een lichte huid heb + donker haar valt dit heel erg op , en het ziet er onverzorgd uit . Ik heb dit helaas al heel lang op de basisschool, werd er af en toe een opmerking gemaakt . Maar op de middelbare bijna elke dag ( door dezelfde persoon ook ) . Ik heb wat methodes geprobeerd ik zet even op een rijtje :

  • Scheren , dit werkt tot nu toe het beste . Alle haartjes zijn weg maar ze groeien wel sneller terug waardoor ik het ½ keer per week moet doen . 
  • Waxen , ik heb waxstrips van mijn moeder gekregen maar dit werkt niet . Het haalt ¾ haartjes weg per keer en hoe hard ik ook trek en hoe vaak er gebeurt niks .
  • Epileren , ik ben er zoooo lang mee bezig en ik kan de haartjes niet goed pakken wat ook vervelend is .

Een meisje uit mijn klas heeft hetzelfde alleen word er op de middelbare niets van gezegd ( op de basisschool bij haar wel ) , maar doordat zij een wat donkerdere huidskleur heeft dan ik valt dat bijna tot niet op ! 
Ik had op internet gezien dat je kan bleken en dat had mijn moeder ook voorgesteld . Kan dat met gewone bleek of speciale ? En hoelang moet je dat laten intrekken ?


3 reacties

 

https://www.etos.nl/advies/gezichtsverzorging/gezichtsbeharing-vrouwen/  

Misschien heb je hier iets aan 

Liefs Sjammetje xxxx

Reputatie 2
Badge +1

Misschien wel de meest voor de hand liggende optie: het pincet. Epileer de donsharen boven je lip met precisie. Het haarzakje wordt verwijderd waardoor je gegarandeerd drie weken verlost bent van je 'snor'. Het nadeel is dat het epileren vaak als pijnlijk wordt ervaren, doorzettingsvermogen is dus wel een vereiste. 

 

Van google xx

Reputatie 4
Badge +2

Misschien wel de meest voor de hand liggende optie: het pincet. Epileer de donsharen boven je lip met precisie. Het haarzakje wordt verwijderd waardoor je gegarandeerd drie weken verlost bent van je 'snor'. Het nadeel is dat het epileren vaak als pijnlijk wordt ervaren, doorzettingsvermogen is dus wel een vereiste. 

 

Van google xx

Epileren werkt niet , kost te veel tijd die ik niet heb

Reageer