Hallo allemaal ,
ik ben een meisje van 12 jaar . Ik heb donker haar en een lichte huidskleur .
Ik heb een probleem ; haren boven mijn bovenlip ! Omdat ik een lichte huid heb + donker haar valt dit heel erg op , en het ziet er onverzorgd uit . Ik heb dit helaas al heel lang op de basisschool, werd er af en toe een opmerking gemaakt . Maar op de middelbare bijna elke dag ( door dezelfde persoon ook ) . Ik heb wat methodes geprobeerd ik zet even op een rijtje :
- Scheren , dit werkt tot nu toe het beste . Alle haartjes zijn weg maar ze groeien wel sneller terug waardoor ik het ½ keer per week moet doen .
- Waxen , ik heb waxstrips van mijn moeder gekregen maar dit werkt niet . Het haalt ¾ haartjes weg per keer en hoe hard ik ook trek en hoe vaak er gebeurt niks .
- Epileren , ik ben er zoooo lang mee bezig en ik kan de haartjes niet goed pakken wat ook vervelend is .
Een meisje uit mijn klas heeft hetzelfde alleen word er op de middelbare niets van gezegd ( op de basisschool bij haar wel ) , maar doordat zij een wat donkerdere huidskleur heeft dan ik valt dat bijna tot niet op !
Ik had op internet gezien dat je kan bleken en dat had mijn moeder ook voorgesteld . Kan dat met gewone bleek of speciale ? En hoelang moet je dat laten intrekken ?