Vraag

Meisje die ik ken heeft eetproblemen

  • 15 April 2020
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Badge

Ik ken een meisje waar ik heel close mee ben maar ze vertelde me dat ze moeite heeft met eten en ook vaker maaltijden overslaat en soms een dag niet eet en ze zegt 'niemand kan me helpen wat ik ben al bij 3 therapeuten geweest en die wisten ook niet wat ze met me aan moesten’ ik wil haar graag helpen dat lukt voor een gedeelte maar hebben jullie nog tips voor me?


1 reactie

Hey,

misschien gekke vraag, maar is zij zich bewust van de gevaren hiervan?

er zijn namelijk best veel gezondheidsproblemen die ze kan oplopen. En misschien zegt ze nu dat het haar niet uitmaakt en dat ze liever dun is dan gezond.

ik ben ook een tijdje zo geweest en heb er enorm spijt van. Steeds ziekenhuis in en ziekenhuis uit en controle en bloedprikken en uitleggen wat je eetgewoonte zijn etc. Echt heel kut.

Bij mij is het gelukkig niet zo ver gekomen dat ik in het ziekenhuis ben opgenomen maar het was wel close. 
Als je (veel) te weinig eet kun je allerlei tekorten krijgen, bijvoorbeeld ijzer en kalium waardoor je constant moe bent en kalium is heel belangrijk voor je hart en dan kan je hartproblemen krijgen als je een tekort hebt.

misschien kun je aan haar vragen of ze naar een diëtist wilde haar kan helpen, die kan denk ik meer voor haar betekenen dan een psycholoog.

Hopelijk heb je hier wat aan en als je vragen hebt laat het me weten.

Groetjess,

Iemand-Niemand

Reageer