Vraag

meisje denkt dat ze dik is

  • 7 July 2020
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, ik heb contact met een meisje en ze denkt zelf dat ze dik is en ze eet daarom ook weinig. Ik heb een foto van haar gezien, ze is gewoon dun. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Weet jij wat ik kan doen? Of heb je zelf ook gedacht? Help alsjeblieft 😟 ik maak me zorgen om haar.


1 reactie

Er is niet zoveel wat jij kan doen om het te veranderen, dit is een persoonlijke kwestie, het is haar zelfbeeld. Maar aangezien ik de situatie begrijp zal ik je een paar tips geven die ook jouw machteloosheid weghelpen en wieweet zelfs nog werken.

1. Probeer te blijven herhalen dat ze niet dik is, juist ongezond bezig is door dit vol te houden. Werkt meestal niet, maar iemand moet het zeggen. 

2. Haar ouders inlichten, de kans dat ze dat zelf doet voordat het al te laat is is klein. Wees de verstandige. 

3. Probeer haar te overtuigen professionele hulp te zoeken, zoals een diëtiste te zien.

 

Verder is er niet veel wat jij hier aan kan veranderen, zoals ik al zei, het is een persoonlijke kwestie, iets wat in haar hoofd zit. 

Reageer