Vraag

Makeup

  • 17 June 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een meisje van 14 en ik durf niet aan mijn ouders om makeup te vragen, omdat ik alleen maar een beetje lipgloss en mascara van ze op mag doen.  Ik wil ook graag foundation, eyeliner en andere soorten makeup opdoen, ookal weet ik dat het niet mag en als het mag vinden ze het niet mooi. 
 

Wat vinden jullie dat ik moet doen: stiekem makeup kopen en het in mijn kamer opdoen of iets anders?? Laat het mij weten! Bedankt voor de reacties


4 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Heyy

ik begon zelf met make-up toen ik 13 was ik zei eigenlijk niks ik kocht het gewoon me vader zei er niks van en me moeder ook niks. 
Ik denk dat je gewoon kan vragen van mag ik make-up dragen etc. want bijna iedereen draagt het enzo het is totaal niet raar en ik snap dat je het niet durft maar als je het zegt ben je er gelijk klaar mee. 
mij hoop dat dit je helpt 

Hebben jouw ouders ook aangegeven waarom ze het niet toestaan?
Misschien vinden ze je nu te jong daarvoor en draaien ze in de komende jaren bij.

Ik moet bekennen dat ik niet super veel van make-up afweet, dus je moet het zeker laten weten als ik onzin aan het uitkramen ben.

Je kunt inderdaad stiekem en dit dan opdoen, maar zo komen je ouders er zeker achter.
Of ze zien het op je gezicht zitten, wat natuurlijk de bedoeling is, of ze vinden de potjes en doosjes als ze bijvoorbeeld iets naar je kamer brengen.
Je zou het dus bij een vriendin kunnen doen, maar het lijkt mij eigenlijk iets beter om iets te regelen met je ouders.

Het hangt er dus sterk van af of jij hierover een gesprek aan kunt gaan met je ouders en of ze te overtuigen zijn,

Hebben jouw ouders ook aangegeven waarom ze het niet toestaan?
Misschien vinden ze je nu te jong daarvoor en draaien ze in de komende jaren bij.

Ik moet bekennen dat ik niet super veel van make-up afweet, dus je moet het zeker laten weten als ik onzin aan het uitkramen ben.

Ik denk dat het argument ‘overdreven’ hier van kracht is. Foundation, eyeliner, concealer, etc. willen namelijk best weleens als ‘te veel’ gezien worden. Iedereen zo zijn/haar mening, echt plamuren vind ik persoonlijk wat nep, maar in de juiste mate en verhouding kan het wat mij betreft zeker.

Ik ben, net als MensPersoon van mening dat je inderdaad in ieder geval kunt proberen om je ouders ervan te overtuigen dat je dit wil dragen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi ik ben een meisje van 14 en ik durf niet aan mijn ouders om makeup te vragen, omdat ik alleen maar een beetje lipgloss en mascara van ze op mag doen.  Ik wil ook graag foundation, eyeliner en andere soorten makeup opdoen, ookal weet ik dat het niet mag en als het mag vinden ze het niet mooi. 
 

Wat vinden jullie dat ik moet doen: stiekem makeup kopen en het in mijn kamer opdoen of iets anders?? Laat het mij weten! Bedankt voor de reacties

Ik zou het kopen, in je kluisje leggen en je  make-up op school doen.wel er weer af halen als je trug naar huis gaat. Diet doen veel meisjes die ik ken.

Reageer