Vraag

make up voor jongens bang

  • 7 January 2020
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

ik ben boyboiii, een homoseksueel van 14 jaar oud.

ik ga in de mei vakantie met moeder en mijn broer op citytrip naar Istanboel. Super leuk natuurlijk, maar ik heb ook een probleem.

 

ik heb dus best wel veel puisten op mijn gezicht, en ik verberg ze altijd door er foundation overheen te doen. Dan zie je de puisten namelijk niet meer!

 

het probleem is, als ik met mijn moeder en broer naar Istanboel ga met het vliegtuig. Kan ik dan wel die foundation meenemen zonder dat mijn moeder en mijn broer er achter komen.

(niemand weet trouwens dat ik foundation gebruik!)

 

We hebben alleen handbagage, dus halen ze bij de controle dan de foundation misschien niet uit mijn koffer om te controleren of zo iets? Daar ben ik dus zo bang voor! 
(Ik heb trouwens nog nooit in een vliegtuig gezeten!)

 

alvast bedankt voor het reageren!

 

groetjes, Boyboiii. 

 


4 reacties

Hey,

Ja, het moet wel uit je koffer bij de controle. Als je dat niet doet riskeer je veel gedoe. Zij kunnen het er ook doodleuk uithalen, maar ze kunnen er ook een groter probleem van maken. Het er simpelweg niet uithalen, is dus echt niet verstandig.

Waarom durf je het niet tegen je moeder te zeggen? Dat is toch niks om je voor te schamen?

Je zou ook steeds een beetje lichter foundation op kunnen smeren en het zo uiteindelijk helemaal afbouwen. Dan zien ze je puistjes en hoef je geen foundation te gebruiken en mee te nemen. Alleen ja, je gebruikt het natuurlijk niet voor niets.

Je kan het er ook gewoon op gokken dat ze je foundation niet zien. Je moet toch alle vloeistoffen en toiletartikelen in doorzichtige dingen doen. Dan zien ze de verpakking niet en weten ze misschien niet eens dat het foundation is.

Gr. Pin

Heyo,

Leuk dat je op vakantie gaat!

Je vraagt je af of je de foundation wel mag meenemen en of dat wordt gecontroleerd.  Ik geef eerlijk toe dat ik geen idee had wat foundation was, maar na het even te hebben opgezocht en de vraag hoe dat zit met het meenemen in een vliegtuig kwam ik de volgende site tegen. Dit gaat over alle soorten make- up.

Maar er staat dus dat je alles in een doorzichtige flesjes, en uiteindelijk doorzichtige zakje moet doen.

Dus je kan die foundation in zo'n flesje doen, en dat samen met je andere verzorgingsmiddelen in een doorzichtige tas. Je kan bijvoorbeeld gel, deo, parfum, en de foundation erin doen. Als het dan wordt nagecheckt valt het niet zo erg op.

Je kan er ook voor kiezen om het niet mee te nemen, maar het te kopen op het vliegtuig zelf. Als je dan naar de security check nog snel dat koopt, dan zit er zo'n speciale seal omheen waardoor ze weten dat het hier is gekocht. 

 

Ik zou zeggen lees even die site door en dan komt het vast en zeker wel goed!

See ya!

Spookyzx.

Vertrouw gerust op @Pin , die is al jaren een PRO in het oplossen van dergelijke vragen, zie 

https://forum.kindertelefoon.nl/sport-en-vrije-tijd-40/voor-de-eerste-keer-alleen-vliegen-graag-tips-28501#post232754

Waar is de tijd gebleven hè Pin.

 

@Spookyzx  weet er ook wel raad mee, zie ik.

 

Dus, genoeg betrouwbare info om je voor te bereiden op je citytrip naar Istanboel @Boyboiii .

Veel plezier daar.

 

Btw, is het wel goed voor je huid om de hele dag foundation op te hebben? Ik bedoel, miss is het beter om af en toe, puur natuur rond te lopen? Of heeft foundation geen nadelige invloed op puistjes of het ontstaan daarvan? Weet iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

 

Oh, eerste keer vliegen voor jou. Is niks bijzonders hoor.  Geniet er van en maak je er niet druk om. Is net alsof je in een grote bus zit, alleen rijdt ie iets harder, zit je met wat meer mensen naast elkaar en ga je daarna de lucht in , om in no-time (nou ja, das niet helemaal waar natuurlijk :joy: ) weer te landen (in de buurt van) je vakantiebestemming. Je wilt natuurlijk niet een vliegtuig in je vakantieappartement hebben:slight_smile: . Misschien wat kauwgum meenemen voor je oren. Niet om die in je oren te stoppen hè :sweat_smile: , gewoon in je mond. Is goed voor het slikken en drukverschillen enzo. Kortom, je krijgt dan minder snel last van je oren. Heeft wat met de buis van Eustachius te maken, maar dan wordt het een heel technisch verhaal. Gewoon af en toe slikken helpt al, kauwgum daarbij maakt het lekkerder en dan gaat t soort van automatisch.

 

Have fun daar :sunglasses:

 

Groetjes,

M&M's

Hey Boyboiii,

Ik heb zelf best wat vervelende puisten op mijn gezicht, maar ik laat ze zo op mijn gezicht zitten zonder foundation. De natuurlijke manier hoe een beauty mens nou eigenlijk wel eruit moet zien. Goed genederlandst...

Ik ben nog nooit door een controle gelopen of juist niet gevlogen. Ik weet wel dat ze controleren.

 

Om echt eerlijke reactie te geven en met ervaring,  foundation veroorzaakt meer puistjes dan wat je denkt! Ik zal het aanraden om niet te doen. Zelf gebruik in concealer. Is eigenlijk voor puistjes enzo te verbergen. De paarse kleur is voor puistjes dacht ik. Ik gebruik gewoon de huidskleurige. Je kan opzoeken op google wat concealer is, maar mijn moeder zegt tegen mij dat concealer ook meer puistjes veroorzaakt. Eigenlijk alle make up soorten veroorzaken puistjes. 

Als je echt je puistjes wilt verbergen kan je ze weghalen VOORDAT je op vakantie gaat. Ik zal aanraden ook de dag van te voren weg te halen.  Je kan later zelf in een make up winkeltje kijken voor de item die je nodig hebt.

Gebruik dan puistjes killer sticks. Doet wel beetje pijn, maar later gaat het waarschijnlijk bloeden ofzo. Kan je met papiertje wegknijpen. Als je dat killer sticks toch wilt meenemen door de douane of controle, kan je die killer stick in een etui doen. Meest onopvallend. Ze controleren het wel, maar ze gaan er niet in verdiepen om alles uit te pakken.

Verder kan ik je niet echt informatie geven.

Reageer