Make-up / skincare advies (ik wil het proberen, help me)

  • 24 April 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey! 

Ik ben 16 jaar en ik draag nooit make-up. Maar het lijkt me tof om het eens serieus uit te proberen.                    Ik heb het wel eens gedragen maar dat was rotzooi & mislukt. Verder iemand draagt geen bekende make-up. (hoogstens mascara) dus daar heb ik niks aan. Ook online en via YouTube vind ik zoveel dat ik niet weet waar ik moet beginnen en wat nou ECHT handig is en ik nodig heb. 

Ik wil dus graag basic make-up proberen. (niet echt te veel maar neutraal/natuurlijk en wat mijn mooie punten versterken) Ik heb alleen oude mascara nu en dat is het. Hebben jullie tips of advies? Misschien ergens een duidelijk lijstje met welke producten je nodig hebt en waar online  je ze kan vinden? Dingen waarop ik moet letten als 'beginner?' Misschien een YouTube video of site wat jullie mij aanraden? :)

Ook qua skin care voor een gezondere en betere huid wil ik meer producten maar ik heb er allemaal zo weinig verstand van helaas. Btw niet alleen maskers maar ook crèmes &routines dus. Als jullie ook hierover nog iets kunnen adviseren zou ideaal zijn. 

LET OP!!! ik ben op een of andere manier allergische voor de goedkope maskers.  Ik heb al van mijzelf een redelijk drogere huid (vooral tijdens de winter krijg ik ook uitslag zoals eczeem, rode plekken) . Houd hier een beetje rekening mee :) 

Bedankt voor het lezen, ik hoop op antwoord(en)

groetjes. 


1 reactie

Heey Saartjeh,

Als eerste zou ik je adviseren om eens met een professional hierover te praten. Vooral omdat je ook aangeeft een droge huid te hebben en uitslag krijgt. Het is misschien wel wat duur, maar dan heb je er ook echt wel wat aan.
Het kan trouwens ook zijn dat je een make-up, parfumerie, drogist inloopt en aan de verkopers daar advies vraagt.

Welke producten je wilt gebruiken voor je skincare en make-up is persoonlijk. Je kunt wel meningen vragen aan mensen van welke producten gebruik jij en wat is jouw routine, iedereen zal het anders doen.

Voor make-up tutorials kun je bijvoorbeeld de YouTube van Nikkie Tutorials kijken. Zij heeft complexe filmpjes, maar ook eenvoudige tutorials voor basis make-up.

Wat basistips zijn dingen als letten op of de make-up waterproof is of niet, of het past bij je huidskleur en oogkleur. Over een crème moet je altijd iets van een poeder doen, om het te laten zitten.

Het ligt er ook een beetje aan hoe hoog je de lat wilt leggen voor jezelf. Je kunt gelijk heel je gezicht doen, maar je zou ook eerst kunnen oefenen met je ogen, mascara etc en het op die manier steeds een beetje uitbreiden.

Make-up is aan het begin altijd een beetje klooien, het is een vaardigheid die je kunt ontwikkelen. Hoe vaker en meer je het doet, hoe beter je erin word en hoe meer verstand je ervan krijgt.

Daarom zou ik ook zeggen, ga lekker experimenteren en kijk wat jij mooi vind en wat voor jouw fijn werkt.

Groetjes,
Simply Me

Reageer