Vraag

make up advies

  • 16 July 2023
  • 10 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey hallo, 

Ik val maar met de deur in huis. Ik zou heel graag make up willen gaan gebruiken maar weet zelf gewoon niet hoe en wat bij me past. Daarnaast heb ik ook niet echt mensen om me heen waar ik het ermee over kan hebben, omdat die geen make up gebruiken of er eig ook niet iets van weten.   Ik weet ook niet of je zomaar een winkel in kan lopen en ze je goed advies geven of hoe dat allemaal werkt?  En ik wil dit eigenlijk al zo lang,  maar  kom niet echt een stap verder ermee. Dus als jullie tips hebben of wat dan ook hoor ik het graag!!😊


10 reacties

Badge

Heyy, Je kan altijd wel in de winkel vragen hoe dingen werken maar misschien gaan ze er geen antwoord opgeven. Wel kan je het opzoeken op youtube of tiktok.

Meestal beginnen mensen met mascara en/of lippenstift en lipgloss dus als je wilt beginnen zou ik daarmee beginnen, heb ik ook gedaan.

Reputatie 1
Badge

Hi! Ik ben een jaartje terug begonnen met make-up dragen (terwijl mijn vrienden dat niet doen), en ik leende toen spulletjes van mijn moeder en keek stiekem hoe zij het allemaal deed. Ik durfde het haar namelijk niet te vragen haha. Begin gewoon met de spullen die in huis zijn. Mocht je niemand thuis hebben die make-up draagt, koop dan maar een goedkope mascara en oogmakeup-remover en watjes/doekjes. Waterproof mascara is moeilijker te verwijderen. 
Oefen als je alleen bent, in het weekend ofzo, en TikTok/YouTube tutorials werken erg goed! Ga ermee naar school pas als je het durft. 
Na mascara doen de meesten lipgloss, je hebt dan doorzichtige, lichtere en donkerdere kleuren. Zelf vind ik donkerder mooier bij mij, maar het is een beetje testen. Zo voeg je steeds een beetje meer make-up toe, en heb je genoeg tijd om alles uit te proberen.

O ja, en vermijd knalrode lippenstift naar school.  
Hopelijk helpt dat een beetje!

Reputatie 7
Badge +9

Oogschaduw, oogpotlood of pen, mascara en misschien lipestift of blush maar daar niet te veel van.

Oogschaduw geen blauw

Oogpotlood of pen dun lijntje alleen onder het oog. Pas op dat je niet in je oog gaat

Mascara niet te dik en goed onder en boven het ook schoonmaken

Lippenstift donkere kleur zoveel mogelijk eigen lip kleur

Blush niet teveel geen glitters en als het nodig is met bruin er overheen

 

Als je allergisch bent voor sommige cremepjes moet je goed opletten met make-up remover

Reputatie 4
Badge +1

Hallo,

Ik ben een jongen en ik kan dus geen advies geven op je make-up probleem, ik wou gewoon even zeggen dat je niet moet vergeten dat je mooi bent zoals je bent en daar niet per se make-up voor nodig is.

Groetjes D

Ik zou inderdaad filmpjes kijken.  Je kan het beste beginnen met mascara.  Ik zelf gebruik een getinte dagcrème, en blush en lipgloss. Eerst ook mascara maar nu heb ik wimperextensions dus nu hoeft dat niet meer

Ik zou inderdaad filmpjes op YouTube zoeken voor beginners. Als je niet precies weet wat je moet halen ( welke kleur concealer of foundation bijvoorbeeld) dat kun je prima in de winkel vragen. Gebruik niet meteen te veel, je kunt beter te subtiele make up op hebben dan dat je een dikke plamuur laag op hebt. 

hey lieve @Nina.123 

 

ik las dat je zelf nog niet goed weet wat bij je past kwa makeup. ik zou zeggen, probeer het uit! ik zou eerst beginnen met het kopen van verschillende producten. je kunt wat goedkopere makeup kopen bij de kruidvat, bijvoorbeeld van essence (dat vind ik nog te betalen). je kan een aantal dingetjes kopen en beetje kijken wat je ervan vind en of je het leuk vind staan. :)) en als je denkt '’he dit vind ik leuk!'’ dan kan je het nog een keer gebruiken en nog meer experimenteren.

ook wil ik nog even zeggen dat ik hoop dat je weet dat je mooi bent zoals je bent <3 makeup kan super leuk zijn, maar kan je soms ook verdrietig maken. draag wat jij leuk vind en waar jij je goed bij voelt! voel je niet verplicht om makeup te dragen, ik vind het ook heel cool als je dat niet doet! :)

veel succes

 

much love

maisie <3

Reputatie 1
Badge

bedankt, iedereen die gereageerd heeft ! was dat vergeten te zeggen nog🙂

Reputatie 7
Badge +4

Hoi je kan ook gewoon eens een winkel in stappen en wat testers gebruiken (want het woord zegt het al met testers kun je testen of je het wil gaan kopen) zoals oogschaduw en nagellak je kunt ook YouTube videos bekijken.

 

Groetjes Tinker.fan

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik ga voor de halloween (dat heet bij ons anders maar dan verklap in mn woonplaats hihi)  helemaal geschminkt als moeras monster, en ik wil mijn ogen (oogleden) dus ook groen maken en dan met een zwarte rand op de wimpers. Heeft iemand tips dat als je de groene schmink aanbrengt en dan eye liner, of dat er overheen kan? Of moet je dan heel precies een 'grens’hebben tussen de eye liner en de schmink ? Heeft iemand daar ervaring mee en is het lastig?  De rest lukt me wel, zoals kleurtjes op de vingers  enzo. En hebben jullie nog leuke ‘enge’make up tips ?
Liefs  Tover xxx

Reageer