Vraag

Make up


Badge

Ik ben 13 jaar en ik wil graag make up dragen, maar mijn moeder is helemaal niet enthousiast en dat vind ik erg balen. Ook doet niemand in mijn klas make up op (ik zit in gymnasium 2), en 1 meisje begint gelijk opmerkingen te maken. 

Kan iemand me advies geven over hoeveel make up en of het normaal is om op 13 jaar make up op te doen. Ik voel me erg onzeker zonder make up nml. 


11 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ow!

Ik vind zelf meisje zonder make-up aantrekkelijker dan met omdat je dan meteen al weet hoe iemand er echt uitziet, ik ben het dan ook met je moeder eens dat make up je alleen nog onzekerder maakt uiteindelijk denk ik  

 

 

Badge

Hi, 

Ik ben het daar wat minder mee eens, veel jongens hebben mij voor de grap lelijk genoemd, en daardoor krijg ik het terechte idee dat ik het nodig heb, ik word zelf alleen maar zelfverzekerder van make up. Het enige is dat niemand dat begrijpt. Mijn moeder die negeert het feit gewoon.

Ik betwijfel ook of je mij in het echt  aantrekkelijk had gevonden zonder make up hahha.

 

Als iemand je zonder makeup aantrekkelijk zou vinden, waarom denkje dan wel met makeup? Sorry hoor maar heelveel meiden van jouw leeftijd denken dat makeup aantrekkelijk is, maar dat vinden jongens niet, bovendien is het duur en onpraktisch. Wees gewoon jezelf.

Dat die jongens jou lelijk noemen voor de 'grap' zie ik eerder als een probleem wat ik aan zou pakken.

Hoi

 

Als je graag make-up zou dragen, zou je dit misschien eerst in het weekend kunnen doen. Op die manier kan je wat oefenen, en ziet je moeder hoe je eruit ziet met make-up. Ik zou je dan ook niet aanraden om meteen met blauwe oogschaduw en paarse mascara aan de slag te gaan, maar wel met wat meer naturel tinten die de mooie kanten van je gezicht accentueren.

 

Aan de andere kant zou ik je liever geen make-up zien dragen, als je dit zou doen door nare opmerkingen van anderen. Make-up hoor je te dragen uit liefde voor jezelf; niet uit bezorgdheid rond de mening van anderen. Durf zoals Gastgebruiker voorstelde gerust met de nare opmerkingen aan de slag te gaan, bijvoorbeeld door je mentor in te lichten. 

 

Er wordt gezegd dat de beste manier om make-up te dragen, de manier is waarbij je nauwelijks ziet dat je make-up op hebt. Met andere woorden; dat je er naturel uitziet. Daarbij denk ik niet dat je je er wat van aan hoeft te trekken dat je klasgenoten nog geen make-up dragen; iemand moet de eerste zijn. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik begrijp je! Ik vond het ook wel ongemakkelijk om het aan mijn moeder te vragen en om maar school te dragen. Maar ik zei tegen mijn moeder “ik wil eigenlijk leren make-upen” nu had ik het geluk dat ik bijna jarig was en ik een toilettas vol met make-up kreeg. Maar je kan zelf ook bv van je eigen geld mascara kopen bij de Hema of kruitvat.

Badge +1

heyy!

ik snap het helemaal! ik ben ook 13 en wil ook graag make up dragen, om niet zoveel op te vallen voor je moeder heb ik een paar makeup producten die je kunt proberen! :) ik gebruik die zelf ook! dan is het ook niet extreem haha.

  • lippenbalsem
  • highlighter
  • mascara
  • lippenstift ( een naturel kleurtje )
  • lippengloss
  • maybe a little of eyeshadow als je wilt x ik hoop dat deze tips je hebben geholpen, ik weet bijna zeker dat je moeder je dan wel zal gaan accepteren! succes! xx walvisjee
Badge

Hoi, 

Als eerst wil ik even zeggen dat je niet make-up moet dragen omdat je denkt dat je dat moet doen voor anderen, maar omdat je het zelf wilt.

Ik zou niet met al te heftige kleuren en producten voor je huid, zoals foundation, beginnen, bouw het een beetje op. Dan went je moeder er ook aan..:wink:

Veel succes,

Liefs, Ava

hoii 

als ik jou was zou ik klein beginnen en langzaam opbouwen zoals je begint met gewoon wat mascara dan een gloss dan wat eye liner dan derest ik ken niet zo veel van makup hopelijk helpt dit. en als je je moeder niet akkoord is om het te kopen kan je de producten gewoon kopen in de kruidvat.

groetjes

anonymous

Badge

Hey hey :)

Ik ben ook 13 en maak mezelf soms ook eens graag op hoor! Maar ik zou het NOOIT naar school dragen…

Natuurlijk moet je doen wat je zelf wilt maar ik zou beginnen met gewoon wat foundation en mascara

Grtz xo

Reputatie 3
Badge +4

Misschien heel subtiel gaan beginnen met make up eerst alleen oogpotlood en dan langzaam uitbreiden bij voorbeeld ieder kwartaal weer iets aan toe voegen zo dat jou moeder went aan het idee dat hij make up draagt

Je kan ook stiekem een mascara kopen, en een heel klein beetje opdoen, zodat je moeder t mischien niet eens doorheeft

Reageer