Maakt dit jullie ook boos?

  • 31 May 2023
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 28 reacties

Hoi,

Op TikTok zie je allemaal mensen die praten over overgewicht en ze zeggen dat overgewicht hebben gezond is, ze hebben zelfs een hashtag gemaakt dat heet #BodyPositivity

Ik ben niet aan het bodyshamen MAAR we moeten niet mensen laten denken dat overgewicht hebben gezond is!

Daarom word ik hier zo boos over, ze zeggen in principe dat het ok is om je leven in gevaar te brengen door te zeggen dat overgewicht gezond is terwijl overgewicht juist zorgt voor verschillende hart- en vaatziektes of mentale problemen

Worden jullie ook hier boos van?


6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ik dacht dat het "idee" daarachter was:

 

Wees blij met je (eigen) lichaam. Want alleen maar zeuren over hoe jij/iemand eruit ziet helpt niet. En als iemand overgewicht heeft, dan kan die ander er beter wat aan gaan doen, in plaats van dat anderen om zijn/haar gewicht gaat lopen te zeuren.

Dus eigenlijk, is het meer, voor mijn gevoel ten minste, het idee: "wees blij met jezelf en let niet zoveel op anderen".

Maar het maakt me niet boos, want het is hun probleem? Naar op zich klopt het wel dat ze het lichtelijk, onbewust, promoten aan kinderen..

Hey,

Nog nooit van gehoord, zit ook nooit op tiktok, maar toch.

Mensen moeten zelf blijven nadenken en dat is makkelijker gezegd dan gedaan, i know.

Er zijn zoveel dingen in het leven waar je je druk om kan maken, dat ik het de moeite niet waard vind om me over dit soort dingen druk te gaan maken. 

@VragenVragen Kinderen staan onder de verantwoordelijkheid van hun ouder(s)/voogd, dus die moeten maar uitleggen dat het niet zo is. Ik begrijp wat je bedoelt, maar de ouder(s)/voogd moeten daar maar opletten. Je hebt ook andere dingen op tiktok waarvan je denkt: ‘Wat is dit nu weer’ of ‘dit is niet goed’

 

Nee ik word daar helemaal niet boos van . Overgewicht kan zorgen voor gezondheidsproblemen maar iemand met overgewicht is niet per definitie ongezond. Ik vind het goed dat wij leren dat je ook mooi kan zijn met maatje 40 ipv maatje 32

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb het (nog) niet op TikTok gezien, maar je hebt helemaal gelijk! Overgewicht is super normaal en er bestaat tegenwoordig meer kleren voor overgewicht dan voor ondergewicht/normaal. Ik heb zo vaak dat ik een leuke broek ziet en dan is het mijn maat niet:( En mensen met overgewicht hebben veel meer kans om over te leven op de intensive care dan een normale mens heb ik gehoord, dus het is helemaal niet slecht als je overgewicht hebt!

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb het (nog) niet op TikTok gezien, maar je hebt helemaal gelijk! Overgewicht is super normaal en er bestaat tegenwoordig meer kleren voor overgewicht dan voor ondergewicht/normaal. Ik heb zo vaak dat ik een leuke broek ziet en dan is het mijn maat niet:( En mensen met overgewicht hebben veel meer kans om over te leven op de intensive care dan een normale mens heb ik gehoord, dus het is helemaal niet slecht als je overgewicht hebt!

Liefs x Banaantje <3

Je hebt denk ik verkeerd gelezen, ik zeg juist dat we overgewicht moeten tegengaan! Mensen zeggen dat het totaal oke is maar ik vind juist van niet omdat overgewicht zorgt voor hart- en vaatziektes

Reputatie 4
Badge +4

Ik weet niet of je veel naar dit soort vilmpjes kijkt op tiktok. Maar wat het gemene van tiktok is en weinig mensen weten maar wel in het nieuws is. 
tiktok kijkt naar wit jij kijkt. stel jij kijkt alleen maar naar vilmpjes van broodjes hamburger. Dan zal je nooit een bananen auto zien bijvoorbeeld.  Hierdoor leert tiktok van jou en laat hij jou zien dat jij veel kijkt en zo nog meer leert door jou e.n.z. Daarom heb ik ook geen tiktok. 

Reageer