Skip to main content
Vraag

luiers vallen op

  • 22 June 2024
  • 3 reacties
  • 282 Bekeken

Hoi ik ben een jongen van 14 en draag al erg lang luiers in de nacht. Nu moet ik ze tegenwoordig ook overdag dragen omdat ik soms niet echt door heb wanneer ik moet plassen. Ik ga dit jaar naar de 3e en ben bang dat mensen gaan door hebben dat ik luiers draag.

ik draag overdag Tena slip luiers. En dan de dikste variant zodat ik niet op school hoef te verschonen. Alleen ben ik bang dat ze op school tijdens gym of in het algemeen gaan zien dat ik een dikke luier aan heb. 
 

ik word hier erg onzeker door en ben best bang. Heeft iemand tips ofzo?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik wel eens gehoord dat sommige mensen die luiers/inco-materiaal dragen een aparte kleedruimte toegewezen kunnen krijgen voor bijv. tijdens de gym. Misschien informeren of die mogelijkheid er ook is op jouw school? Ik hoop het wel en anders misschien overleggen met je mentor... Of (als je dat durft) je situatie uitleggen in de klas zodat er begrip is voor jouw probleem. Het is natuurlijk een erg gênant probleem om over te praten maar als je duidelijk kan maken dat het om een medisch probleem gaat zullen je klasgenoten het toch wel kunnen begrijpen?

Suc6

Liefs Linne😘


Ik denk dat je dit soort dingen het best met je klassen leraar en de gym leraar kan bespreken, een apparte kleedkamer ofzo valt immers ook op.

Bij ons op school is er een meid waarvan ik weet dat ze luiers draagt. Die trekt altijd al voor het omkleden bij  gym een broekje in plaats van een luier aan. Niemand die daar iets van merkt ik weet het alleen maar omdat ze het aan mij verteld heeft.

Groetjes

 


@Linne01 dankje voor je antwoord!

ik ga het met mijn nieuwe mentor overleggen en hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen. 


Reageer