Vraag

littekens van het snijden verwijderen

  • 9 April 2024
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Ik snij mezelf nu  een half jaar maar hoe krijg ke zo snel mogelijk littekens weg? Want ik wil het voor de zomer weg hebben omdat ik ga zwemmen en kortere broeken ga dragen

 

Groetjes Drymeris


3 reacties

Reputatie 4
Badge

Hey @Drymeris littekens zijn moeilijk weg te halen je kan mss een zalfje gebruiken verwacht er niet al te veel van maar het kan helpen ik gebruik momenteel la rochre-posay cicaplast baume b5+ het helpt wel 

 

Ik wil ook zeggen dat je je er zeker niet voor moet schamen ook al weet ik dat vele van ons dat doen maar dat hoeft niet onze littekens zeggen ons verhaal een verhaal over hoe wij onszelf hebben/aan het overwinnen zijn hoop dat je het snel op deze manier gaat zien

 

Hoop dat dit antwoord op je vraag was

 

Veel liefs LOL55 

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Je kan proberen littekenzalf of vaseline op de littekens te smeren. Dat houd je huid lekker soepel en vet wat goed is voor het heel proces. Een echt wondermiddel tegen littekens is er helaas niet en het heeft echt tijd nodig om te helen. Richting de zomer zullen je littekens er waarschijnlijk al een stuk minder opvallend uitzien.

Het is ook echt beter om wel te stoppen met snijden hoe moeilijk dat misschien ook is want als je doorgaat met snijden worden de littekens alleen maar erger. Je kan dit topic hieronder misschien een keer doorlezen daarin staan veel alternatieven tegen snijden.

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544?tid=39544

Sterkte en groetjess van ItsJustMe <3

Heyy,

ik heb hier zelf ook erg mee gestruggeld. Gelukkig ben ik al meer dan een half jaar en volgens mij zelfs al bijna een jaar clean. Ik weet dat het lastig is maar om littekens minder zichtbaar te krijgen zou je natuurlijk moeten stoppen. Er zijn op social media veel hacks en tips te vinden om de verleiding om dit te doen minder te maken en andere manieren te gebruiken die niet beschadigend zijn. Er zijn voor je littekens natuurlijk zalfjes enzo maar dat zal ze niet ineens oplossen. Om ze te verbergen tekende ik altijd op mijn armen. Ook weleens met eyeliner enzo. Ook droeg ik een regenboog zweetbandje. Als je een sport doet kan je dat als excuse gebruiken als iemand ernaar vraagd. Ook wil ik je echt niet meer stress geven, maar mensen zullen er uiteindelijk echt wel achter komen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groetjes, 

Van mij:) 

Reageer