Vraag

Littekens en blauwe plekken

  • 10 June 2018
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben Gitte en ik vroeg mij af of het normaal is dat telkens als ik val of mij pijn doe (niet zelf snijden maar per ongeluk) dat ik telkens littekens krijg en uit het niets blauwe plekken heb en de ene keer zijn ze kei groot en de andere keer weer maar een centimeter groot. Ik weet niet zo goed of dit normaal is en vind niet echt goeie info op het internet. Heeft iemand een antwoord?

Groetjes, Gitte

8 reacties

Je kan het voor de zekerheid bij je huisarts laten controleren.
Oké dankje ga hier toch ook nog eens verder horen
Op zich is het niet vreemd om blauwe plekken over te houden aan een val.
Dat je ze krijgt zonder dat je de reden daarvoor weet is wel opmerkelijk, want niemand heeft zomaar interne bloedingen.

Ook ik denk dat jij het beste met jouw vraag naar de huisarts kunt gaan.
Ik neem aan dat bijvoorbeeld een bloedonderzoek meer zegt dan mijn giswerkl.
Oké toch bedankt voor de reactie zal er nog eens over nadenken wat ik ga doen hiermee
Hoi,

Als jij je er zorgen over maakt, dan is dat wellicht een reden je huisarts te bezoeken.

Heb je het er al met je ouders over gehad?

Kijk, iedereen heeft wel eens een blauwe plek waarvan die denkt: "Hoe kom ik hier aan?" Dat is normaal. Maar als jij dat om de haverklap hebt, dan doe je ofwel risicovolle dingen voor blauwe plekken (voorbeeld: je doet aan boksen), ben je erg onhandig of er is wat anders aan de hand.

Dat je aan alle sneden een litteken overhoudt, vind ik knap. Dat betekent dat ze erg diep waren en dat moet je toch zeker wel voelen.

Gr. Pin
Dankje maar de wondjes van de littekens zijn totaal niet diep geweest heb bv een paar schaafwonden gehad en ben gewoon gevallen en dat van die blauwe plekken is da ik er nu een 6 tal per been heb en al 4 weken niks van sport heb gedaan
Hmmm dat is inderdaad wel vreemd. Ik zou langs de huisarts gaan als je je nog zorgen maakt.
Oké dankje voor de info

Reageer