Vraag

Littekens door zelfbeschadiging

  • 21 March 2024
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge

Hoi! Ik ben 12 en ik heb de afgelopen tijd veel gezeik en ruzie met mijn ouders gehad. Het is 1 keer zo erg geweest dat ik als afleiding mezelf heb gesneden. Dit is nu ongeveer 3 weken geleden en de meeste zijn volgensmij littekens geworden, maar het wordt nu langzaam weer warm weer en kan je zo weer korte broeken dragen dus ziet iedereen mijn sneeën/littekens. Heeft iemand tips om de sneeën te laten genezen, de littekens minder opvallend te maken of het misschien te verbergen?

P.S (voor het verbergen: het is op beide mijn onder en bovenbenen)


1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Lastige situatie.. Misschien is het een goed idee om eens een keer met een vertrouwenspersoon te praten over je thuissituatie en over het snijden. Heb je iemand op bijvoorbeeld school waar je mee kan praten over hoe het met je gaat want dat kan ook helpen? Je kan ook altijd een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten. Je hoeft je op zich niet te schamen voor je littekens en de littekens verbergen is op zich helemaal niet nodig. Ze zullen de komende weken ook nog wel verder helen en nog minder zichtbaar worden dus je ziet er waarschijnlijk al een stuk minder van als je weer een korte broek aan kan. Als je de littekens dan toch wilt verbergen kan je altijd een beetje make-up erop smeren, maar dat kan je alleen doen als je zeker weet dat de wonden dicht zijn. Als de wonden nog (een beetje) open zijn kan make-up voor ontstekingen zorgen dus let daar wel echt goed op. 

En ga je asjeblieft niet nog een keer snijden want dat is echt niet goed voor je. Beloof je ons dat?

Groetjes van ItsJustMe :)

Reageer