Vraag

Litteken door snijden?

  • 21 June 2021
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb me drie weken geleden helaas weer gesneden en ik vroeg me wat af.

 

Toen ik het deed het bloedde niet en je zag niks, maar later zag je zo’n dikke streep en later werd het gewoon rode strepen en nu al bijna 2/3 weken zijn het nog steeds strepen maar dan beetje licht bruin/rood en ze zijn ook beetje weg. Maar ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat ze weggaan. En hoe ik er kan voor zorgen om het weg te laten gaan. 


2 reacties

Hey, ik ken je gevoel. Ik was vorig jaar erg depressief door trauma’s (inmiddels door therapie minder) ik sneed mezelf vaak en t duurde lang voordat ze weg gingen. Toen het eenmaal zomer was en ik moest zwemmen met m’n ouders (die niet wisten dat ik mezelf sneed) heb ik m’n littekens weggebrand met een gasbrander. Dit is het domste wat je kunt doen dus doe het aub niet. Je littekens verdwijnen vanzelf maar het heeft tijd nodig. Ik heb littekens die van vorig jaar zijn die nu nog zichtbaar zijn. Probeer ze te bedekken met pleisters of plaktattoos van de ah je kan ook met pen een tekening erover heen maken voor t geval dat je korte mouwen/broek wil gaan dragen. Ik hoop dat je hier wat aan had

Heyy

 

De littekens hebben tijd nodig om te helen.. Hoelang dat duurt hangt van de wond af. Hoe erger en dieper de wond, hoe langer het herstel duurt.  Je kan om de wonden te bedekken (zwem)pleisters dragen, je kan armbandjes of horloges om de wonden dragen of je gebruikt make-up zodat je de wonden minder ziet.

 

Groetjes van mij!

Reageer