Skip to main content

Hey, hierzo een heel lang verhaal over een probleem in mijn leven🤷

Ik heb een vriend (vriendschappelijk) en hij is al ongv 1/2 jaar transgender. Dat accepteer ik helemaal en ik heb daar geen problemen mee. En dat past ook serieus beter bij hem. Ik probeer hem ook altijd zo goed mogelijk te steunen als hij het moeilijk heeft.
Maar de laatste tijd heeft hij echt wel heel veel problemen. Hij heeft het dus veel over dat hij geen eten binnen kan krijgen, overgeven, adhd/add, autisme, duizeligheid, flauwvallen, social anxiety niet tegen drukte kunnen, trans maar ook nog allemaal andere genders en sexualities, self harming, zelfmrd, veel relaties met verschillende mensen, hij drinkt best wel veel energy en ik ben vast nog wel iets vergeten. Het autisme/adhd gedeelte is niet vastgesteld en hij doet er testen over. Dit heeft hij dus allemaal tegelijk, dus ja nu denk ik natuurlijk wel: dat kan, en dat is echt heel erg maar ik heb op een of andere manier heb ik heel vaak het gevoel dat het niet echt is , of dat hij het doet voor aandacht. Hij is er namelijk echt heel open over (dat is prima natuurlijk) maar hij heeft ook tiktok, best veel volgers en soms zegt hij dat hij bijna moet flauwvallen of overgeven maar het is nog nooit echt gebeurd dus hoe moet ik het nou helemaal geloven?! Dus ja soms ben ik het een beetje zat als hij zegt van: Ja vorig jaar had ik een zelfmrd poging gedaan yayy. I mean??? Dat is niet yay. Als ik iets van zijn klachten zou hebben zou ik er nooit zo open over zijn, dat verschilt natuurlijk per persoon, maar toch? Ik hou zelf ook niet echt van drukke plekken en het lijkt me niet leuk om naar zo een heel druk muziek/rock concert te gaan, hij doet dat echt vaak dus dan moet je toch wel goed tegen drukte kunnen?

Naja dat was het, het kan natuurlijk nog steeds dat het wel echt is. Ik twijfel gewoon heel erg😬

Byee

-Rosa

@Rosaaaa mijn advies is om voorlopig gewoon hem te steunen 


Reageer