Vraag

Lichaamshaar scheren of niet

  • 11 October 2021
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben Ayan en ik ben 14.  Ik heb veel meer haar op mijn lichaam dan andere mensen van mijn leeftijd. Ik heb meer haar op mijn benen en mijn armen. Ik heb ook een beetje haar op mijn gezicht. Daardoor ben ik een beetje onzeker op school.

Ik vraag me af of ik ze moet scheren. Als ik ze scheer, ben ik bang dat ze weer dikker zullen groeien.  

Moet ik ze wel of niet scheren? Of heb nog een andere tip? 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Je kan je benen wel doen

Badge

Hey 

Ik heb hetzelfde maar ik wil me nog niet scheren

Denk gewoon: zo ben ik en niemand kan er wat aan veranderen

Reputatie 2
Badge

Zelf heb ik ook wat donkerder haarkleur en heb ook veel armhaar, beenhaar, gezichtshaar en zelfs ook op mijn buik. 
zelf ben ik hier ook best onzeker over maar ik scheer mijn beenhaar wel maar mijn armen en gezicht zeker niet. 
Je kan ook harsen bijvoorbeeld je gezichtshaar dat is veel beter voor je huid en heb je ook geen stoppeltjes bijvoorbeeld op internet en YouTube staan vast wel filmpjes van hoe en wat 

verder moet je gewoon niet veel aantrekken wat andere zeggen en denken, ik vind mijn armhaar ook heel storend maar je kan niet anders en daar moeten andere mensen maar aan aanpassen niet jij! 
 

hopelijk heb je hier wat aan xx

Badge

bedankt voor je tip Anna

Reputatie 1
Badge +1

Bij jongens is het helemaal niet zo gek veel lichaamshaar te hebben hoor. Ik zie er zat die een redelijke bos op hun benen of armen hebben staan. Ik vind daar niks geks aan. Natuurlijk heb je een bepaald beeld dat de sociale media neerzet, vrijwel helemaal geschoren mannen etc. 
Maar je hoeft je echt niet te scheren als je je daar niet goed bij voelt. Je hoeft je niet aan standaards te houden. Gewoon lekker jezelf zijn. Het is jouw lichaam. Niet die van je klasgenoten, niet die van mij, maar van jouw. En je mag zelf bepalen wat je daar mee doet. En niemand anders hoeft zich daar mee te bemoeien.

Reageer