Vraag

lichaam issues


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo 

Ik ben 16 jaar en ik ben een meisje. Mijn gewicht is rond de 58-60 kilo en ik ben 158cm lang. Ik heb al problemen met mijn lichaam sinds ik in groep 6 zit want ik werd al op jonge leeftijd ongesteld en kreeg ik borstgroei. Mijn lichaam zag er best anders uit dan andere meiden op die leeftijd omdat ik ook dikkere benen had. Vroeger werd ik ook veel gepest en buitengesloten maar vooral werd ik lelijk genoemd en na een tijdje ben ik die dingen ook gaan geloven. Ik heb een probleem met mijn hart van een van de kleppen van mijn hart is krom waardoor ik altijd heel snel moe word als ik intensief beweeg zoals lang rennen achter elkaar, fietsen ect. Op de middelbare school nam niemand mijn probleem sirieus en zeiden ze dat ik gewoon geen conditie had en lui ben. Ik heb vorig jaar flink gedealt met anorexia want ik ging steeds heel weinig eten per dag waardoor ik 2 maanden 2 kilo was verloren. Nu dwing ik mezelf altijd om te eten en ik hou van eten maar dan word men buik weer groter en dat is ook een van de Main issues waarmee ik rondloop. Mijn buikje is best te zien als ik strakke kleding draag dus daarom draag ik altijd oversized kleding wat me ook dik laat lijken maar ik voel me daar comfortabeler in. Nu het zomer word wil ik absoluut niet gaan zwemmen en gezien worden in een korte broek want ik word dan aangestaard wat me oncomfortabel maakt. 

Dit is een beetje een lang verhaal maar moest het even kwijt maar heeft iemand ook maar tips om met het zelfbeeld om te gaan en te leren houden van jezelf?

Geen 10 jarig kind hoeft hiermee te dealen maar ik was een van de ongelukkige.

 

 


10 reacties

Hoi,

Ik kan maar 1 tip voor je bedenken maar misschien heb je er toch wat aan:

Ga voor de spiegel staan en zeg hardop zoveel mogelijk dingen die je mooi vind aan jezelf. Doe dit als je je slecht voelt en probeer niet elke keer hetzelfde te zeggen.

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Dankjewel voor de tip ik ga deze proberen te gebruiken voortaan :)

Laat je weten of het werkt? 

Mag dat eigenlijk met de nieuwe forum regel? Want als hij niet werkt kunnen mensen nog meer tips bedenken en als het wel werkt is dat misschien ook handig om te weten voor anderen toch?

Reputatie 2
Badge

Schrijf op een briefje alles op wat je leuk vind aan jezelf of de complimenten die andere mensen aan jou gegeven had. Als je onzeker bent kan je altijd op die briefje terugkijken. Nou, Ik begin… Je bent een aardige meisje en geloof in jezelf. Luister niet naar de pesters . De pesters willen je alleen maar onzekerder maken. Je bent aardig en behulpzaam. Een buikje is heel gezond voor je. Geloof in jezelf !!!!

 

Als je net opstaat. Geef dan even jezelf een compliment(en). de compliment(en) mag over alles gaan. Bijvoorbeeld dat je slim bent of handig. probeer dit een maand. In de begin is het een beetje raar. maar je raakt vanzelf gewend. Als dit een maand gelukt is. Mag je heel trots op jezelf zijn, want het is mij alleen een week gelukt. Misschien kan je iets onder de 5 euro kopen voor jezelf. Een leuke lipgloss of zoiets

 

Geloof in jezelf !!! 

 

En een buikje is heel gezond. Veel gezonder dan slakke mensen. En wat erg dat je anorexia gehad heeft !!! Een buikje staat vaak mooi bij een meisje. En negeer de nare opmerkingen van andere mensen.  Ze zijn gewoon heel gemeen 

 

Groet Ava XX

 

Reputatie 2
Badge +4

Hey niet lullig bedoeld 60 kilo lijkt mij toch niet veel of komt het ook door je lengte

Als ik kijk naar men bmi zet ik net onder overgewicht omdat men lengte zo klein is.

Laat je weten of het werkt? 

Mag dat eigenlijk met de nieuwe forum regel? Want als hij niet werkt kunnen mensen nog meer tips bedenken en als het wel werkt is dat misschien ook handig om te weten voor anderen toch?

Als het over het topic gaat mag het wel

 

 

Dankjewel ik ga morgen beginnen🤞🤞

Reputatie 7
Badge +9

Als ik kijk naar men bmi zet ik net onder overgewicht omdat men lengte zo klein is.

Je bent goed zoals je bent maar 

Als ik kijk naar men bmi zet ik net onder overgewicht omdat men lengte zo klein is.

Je bent goed zoals je bent maar 

Dit soort comments maken echt men dag 

Reageer