Vraag

lenzen

  • 8 September 2020
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Kun je dag lenzen langer dan een dag gebruiken? Gewoon omdat het goedkoper is?

Heb je een 'lenzen abonement'? Dat je elke dag/maand nieuwe lenzen toe gestuurd krijgt of ophaalt. Of moet je ze elke dag/maand in de winkel kopen

 


7 reacties

Je kunt lenzen zeker vaker dan een dag gebruiken maar dan moet je wel het bewaren in een doosje met vloeistof.

Volgens mij kan je ze idd vaker gebruiken. Maar zoiets valt vaak wel onder je zorgverzekering (zeker voor kinderen). Daar zou ik me eens in verdiepen. Is natuurlijk afhankelijk van je zorgverzekeraar en je pakket.

 

Groetjess

@xLisa 

Ja ik mag geen lenzen dus ik ga ze zelf kopen in de winkel. Maar dan vroeg ik me af of je daglenzen vaker kon gebruiken want dat is goedkoper. 

Hi Lola234,

 

daglenzen zijn echt bedoeld om maar 1 dag te dragen. Dit ivm de hygiëne.

Het beste overleg je even met de opticien wat voor jou de beste oplossing is. Zoals, ben je van plan ze elke dag te dragen of alleen tijdens sporten of uitgaan of whatever. Sommige lenzen zijn beter geschikt voor bepaalde ogen, dus ik zou niet op eigen houtje je eerste lenzen zelf gaan kopen bij het Kruidvat of de Hema ofzo. Controle is sws belangrijk, vooral als je ze net hebt. Je ogen wil je zo lang mogelijk gezond houden, toch?

 

https://www.123lens.nl/blog/waarom-lenzen-lang-inhouden-gevaarlijk-is/

 

het beste lees je het hele artikel, maar hieronder alvast een quote daaruit:

 

Het gemak van daglenzen

Voor wie helemaal verstokt is aan het dragen van lenzen is het overstappen op daglenzen het overwegen zeker waard. Hier heeft u namelijk geen enkel omkijken naar. U doet immers iedere dag een nieuwe lens is, dus onderhoud aan uw lenzen is niet meer nodig.

Bovendien zijn daglenzen ook gezonder voor uw ogen. Ze worden immers elke dag vervangen, dus ze zijn altijd schoon en helder. Hierdoor blijven uw ogen heerlijk uitgerust en heeft u de minste kans op beschadigingen!

- einde quote

 

Groetjes,

M&M's

Heyo,

Hierboven gaven sommige al erg goede voorbeelden. Je zei dat je graag zelf lenzen wilt kopen. Dat kan. Maar het is niet zo dat alle lenzen de zelfde sterkte hebben. Dus dat wordt al een probleem. Heb je bijvoorbeeld een + nodig of een -  ? En hoe sterk moet het zijn? -0,75?-1,00?-2,00? +0,75?+1,00?+,2,00? Dat weet jij niet. 

Daarom lijkt het me verstandig om je ogen eerst gratis op te laten meten bij de opticien.  Ik weet dat specsavers dat gratis aanbied. Je hoeft daarna niet perse daar ook een bril of lenzen aan te schaffen,  maar je weet dan in iedergeval wel wat je sterkte is. 

Als je lenzen koopt kun je beter maand lenzen kopen, omdat het uiteindelijk goedkoper is dan daglenzen. Volgens mij. Sorry als ik dat verkeerd zeg. 

Als je lenzen koopt ga dan wel naar een betrouwbare site of winkel toe. Action is niet de winkel voor lenzen. Maar ja dat is ook jouw eigen besluit.

See ya!

Spookyzx.

Ik heb -2,75 en is de Hema een goede winkel, want daar zag ik laatst lenzen

 

Heyo,

Ik weet niet of Hema de juiste lenzen heeft. Ik bestel mijn lenzen altijd via Vision Direct.  Online zijn de meeste goede lenzen ook een heel stuk goedkoper. Ik betaal nu voor 3 maanden ongeveer €55,- terwijl als ik naar specsavers zou gaan dan betaal ik ruim €87- voor hetzelfde product.

Uiteindelijk is het je eigen keuze welke lenzen je koopt. Je kan erg goedkope maand lenzen kopen, maar besef wel dat je je ogen maar 1 keer kan verknallen.  Wil niet zeggen dat ze alle goedkopere producten slecht zijn, maar ik geef liever iets meer geld uit aan lenzen waarvan ik weer dat ze goed zijn, dan dat ik uiteindelijk me ogen verknald.

See ya!

Spookyzx. 

Reageer