Vraag

lengte jongen 15 jaar

  • 22 July 2021
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Hallo ik ben 15 en een half jaar oud en ben 168cm ik ben zelf wel echt klein vergeleken met me vrienden kan ik nog de groeispurt krijgen of ga ik niet meer echt groeien


4 reacties

Heyy


Iedere jongen groeit op een ander tempo en iedere jongen bereikt een andere lengte.

 

Je groeit waarschijnlijk nog wel door tot je 18e dus je zal echt nog wel wat groeien en misschien krijg je ook nog wel een groeispurt. Dat zal je vanzelf meemaken!

 

Groetjes van mij!

Haii, 

Zoals NaamNietBekend ook al zegt, groeit iedereen op een ander (eigen) tempo. 

Wat ik er nog bij wil toevoegen is, dat, als je er heel erg mee zit en je uiteindelijk toch niet meer groeit, je ook nog groeihormonen kunt slikken. Ik weet wel dat je dan ook wellicht bijwerkingen ervan kunt krijgen. Tevens wordt het niet aan iedereen gegeven. 

Als je op de bovenstaande link klikt, vind je alle informatie die je moet weten over groeihormonen.

 

Info site groeihormonen: 

https://www.uzgent.be/nl/home/Lists/PDFs%20zorgaanbod/Turnerkliniek_turner-groeihormoon.pdf

 

Hopelijk heeft je dit iets verder geholpen, en vergeet niet: alles komt op z’n tijd!!

Groetjes van mijj!!

Badge

En me vrienden vinden het raar dat ik grote schoenmaat heb dan hen terwijl hun langer dan me zijn ik ben 168cm en heb maat 43 kan dit dan nog zijn dat ik wat langer kan worden of heeft t geen impact

Heyy

 

En me vrienden vinden het raar dat ik grote schoenmaat heb dan hen terwijl hun langer dan me zijn ik ben 168cm en heb maat 43 kan dit dan nog zijn dat ik wat langer kan worden of heeft t geen impact

 

Ik denk dat je nog wel wat groeit ja omdat je nog maar 15 bent, maar ik weet niet of er een verband staat tussen de lengte van je voeten en het feit dat je dan nog in de lengte gaat groeien. Dat groeit waarschijnlijk allemaal op een ander tempo en dan zijn je voeten wat sneller gegroeid en ben je wat minder snel in de lengte gegroeid.

 

Ik wil je trouwens ook zeggen dat niet iedereen hetzelfde is. Het is echt niet raar dat jij een grotere schoenmaat hebt dan je vrienden terwijl je vrienden wat langer zijn in de lengte. Je bent 15 en bent nog volop aan het puberen en waarschijnlijk zal je nog wel wat gaan groeien in de hoogte.. Hoe snel dat gaat en hoeveel je gaat groeien weten we niet. Dat zal je de komende jaren vanzelf gaan merken😉

 

Maak je geen zorgen! Alles komt zoals het komt🙂

 

Groetjes van mij!

Reageer