Vraag

lengte jongen 15 jaar

  • 16 February 2021
  • 7 reacties
  • 2247 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

ik ben een jongen van 15 jaar en ik ben ongeveer 165 cm lang als ik het goed heb. Ik ben niet blij met mijn lengte aangezien ik in de pauze sta met jongens van ongeveer 173 en 178 cm. Ik wil dus langer worden, ik wil ook niet eigenlijk groeitehormonen nemen ofzo. Ik weet dat lengte ook vooral heeft te maken met genen. Mijn ouders zijn ook niet echt de langste, m’n ma is 167 cm en mijn pa 178 cm. Kan iemand mij vertellen of mijn groeispeurt nog kan komen ja of nee. Verder zit ik al lang in de puberteit, heb al baard in de keel, haar etc. Maak ik me te druk en ga ik nog dit jaar wat centimeters groeien of moet ik accepteren dat ik niet veel meer ga groeien. Als iemand nog tips heeft of iets dergelijks om langer te worden hoor ik het graag. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

groetjes,

Helpful_eagle


7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Als je 15 bent groei je meestal nog wel 10 cm met veel geluk, zo niet, dan moet je maar het doen met 1.70, toch wel prima, best wel klein voor een Nederlander, maar groeien kan altijd nog he, miss ben je nog niet eens begonnen...

Heyy

Ik snap wat je bedoelt, ten eerste hoef je je geen zorgen te maken dat je klein bent, dat is helemaal niet erg. Je kunt bij je huisarts je groeischijven laten uitmeten. Dat zijn soort van ruimtes in je lichaam, en aan de grootte van die ruimtes kun je zien of je nog gaat groeien of niet. Als je je dat echt afvraagt kun je dat doen, maar het moet natuurlijk niet. Het is ook niet omdat je al 15 bent dat je niet meer zult groeien. Het kan zijn dat je je groeispurt gewoon nog krijgt.

Reputatie 1
Badge

dankjewel voor de reacties, ik heb gehoord dat je ook nog na je 16e kan groeien eig dus gewoon een beetje hoop hebben. Ik was altijd al klein, toen ik 11/12 was, was ik nog maar 1,45 ofzo. Ik ben trouwens niet van Nederlands bloed, dus dat zou ook kunnen verklaren dat ik wat kleiner ben. Ik probeer er gwn vertrouwen in te hebben. Ik heb geen goed dieet eig ben dun, slaap niet genoeg en doe niet bewegen. Ik heb gehoord dat dit belangrijke factoren zijn en ik ga me hier ook op richten.

Badge

Joo, sorry voor de late reactie hopelijk zie je dit, ik ben zelf ook 15 en was toen ik 12 was ongeveer 1.53 ofso iets, dat is best klein.  Mijn moeder is 1.55 en mijn vader is 1.78.  Ik begin nu pas met wat meer groeien. Ik ben 1.75 ongeveer nu en vergeet niet dat je als vijftien jarige relatief nog jong bent. Ik wil ook graag langer worden dan dit maar dat lukt denk ik wel. 
 

leef vooral gezond en beweeg veel, verder hoef je je nergens zorgen om te maken want je zal na je vijftiende gemiddeld nog 10-15 cm groeien. Je zou dus in theorie nog 1.80 kunnen worden en dat is een goeie normale een man. 

Badge

Goeie normale mannen lengte**** correctie ^ 

“Je groeit na je vijftiende ongeveer 10-15 cm” (dit geld niet voor iedereen, maar als jongen van 1.65 met ouders van 1,67-178 is de kans best aanwezig dat je nog een stuk groeit.)

Badge

Hallo het is al 1 jaartje verder! En hoelang ben je nu?

Reputatie 1
Badge

yo jongens helemaal vergeten dat k een kindertelefoon account had eig, mr goed k ben nu 17 jaar en ben nu 175cm (nie al te groot kweet t). ben er wel recent achtergekomen dat ik een vorm van scoliose heb en wat dus effect heeft op m’n groei. k let ook nie te veel op m’n rug omdat ik ook altijd krom zit, loop etc en daarnaast nie eens aan ‘n sport doe. dus als k naar de gym zou gaan, mn rug meer aandacht zou geven door te trainen en fysio te doen, zou ik nog wat kunnen groeien volgens mijn dokter. dus k hoop binnenkort de gym in te gaan en vooral op m’n gezondheid/ rug gaan letten. dus de hoop zit er gelukkig nog nie op en k zal jullie over n tijdje weer op de hoogte proberen te houden hopelijk

Reageer