Last van Paniekaanvallen

  • 13 juni 2021
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Badge

Hey! Ik ben een meisje van 13 en ik denk dat ik last heb van paniekaanvallen. Ik heb het opgezocht, en alle symptomen heb ik.. ik weet niet wat ik ermee aan moet, ik heb het aan mijn beste vriendin verteld en die zegt dat ik ermee naar mijn ouders moet gaan. Het komt door school, ik moet heel veel huiswerk tegelijk maken, kan het niet meer op een rijtje zetten en raak totaal in paniek. Ik heb last van enorme warmte en zweet, hyperventileren, en krijg enorme buikpijn, ook heb ik het gevoel dat ik de controle over mezelf gewoon kwijt ben voor 5-15 minuten. Ik vind het echt heel vervelend en ben na de aanval vaak heel erg moe en uitgeput. Ook heb ik daarna nogsteeds buikpijn en hoofdpijn. Heeft iemand anders hier ook last van? En wat kan ik doen om te kalmeren? Op internet heb ik al gezocht en alles heb ik al uitgeprobeerd, en het lukt allemaal niet. De aanvallen zijn meestal 2-3x per maand, soms meer, soms minder.  Tijdens zo’n paniek aanval zoek ik meestal even een rustig plekje op, om zo snel mogelijk weer rustig te worden. Ook krijg ik tijdens,  maar vaak ook na een paniekaanval heb ik enorme huilbuien, die vaak meer dan 5-10 minuten duren. Ik heb hier ongeveer al 3 maanden last van. Weet iemand wat ik verder nog kan proberen? (Tips van internet heb ik bijna allemaal al geprobeerd) 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Heyy

 

Vervelend dat je zo last hebt van paniek aanvallen.. 
 

Ik had er vroeger ook een tijd erg last van dus ik snap wel wat je voelt tijdens een aanval. Bij mij is het ondertussen wel een stuk beter geworden.

 

Het beste is inderdaad om hier met je ouders over te gaan praten.. Die kunnen je dan helpen om met de aanvallen om te gaan. Verder wil ik je ook de tip geven om met je mentor te gaan praten. Je geeft aan dat de paniek aanvallen door school komen omdat het je allemaal te veel is. Als je met je mentor gaat praten over dit probleem kan je mentor je helpen om hiermee om te gaan en kan denk ik ook wel druk van je schouders af halen.

 

Als je een aanval hebt moet je vooral proberen rustig te blijven.. Ga goed op je ademhaling letten. Haal diep in door je neus.. En adem diep uit door je mond.. Dat is iets wat mij heel erg hielp. Mijn gedachtes uitzetten en me volop focussen op mijn ademhaling. Misschien helpt dat ook bij jou..

 

Groetjes van mij!

Reageer