Vraag

Last van ontzettende hoofdpijn

  • 5 February 2021
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, k heb de laatste tijd ontzettend vaak hoofdpijn. Vooral aan t eind van de middag en savonds ook. De volgende dag is het meestal weg. Maar heeft iemand tips, en weet miss iemand waar t door zou kunnen komen?


6 reacties

Hallo Iris_uv :)

Bij mij komt hoofdpijn door langdurig mondkapjes dragen of stressvolle situaties. Als je eventjes een dutje neemt gaat het waarschijnlijk wel weg.

-TheMightySlayer <3

Eet en drink je genoeg? Dat zou die tijdstippen ook kunnen verklaren. 

Reputatie 7
Badge +19

Te veel op je telefoon? Of een ander beeldscherm? Night shift kan helpen.

Genoeg drinken. En als je last blijft houden misschien even langs de huisarts 

Reputatie 2
Badge +3

Het zou kunnen komen door stress of dat je te veel aan je hoofd heb. Mischien ook omdat je te weinig drinkt

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Iris_uv,

hoofdpijn is iets waarvan je eigenlijk bijna nooit weet waar het vandaan komt. Er is nog vrij weinig over bekend. 

Er zijn wel veel voorkomende oorzaken van hoofdpijn. Bijvoorbeeld als je te lang in een verkrampte houding achter bijvoorbeeld je laptop hebt gezeten (online lessen). Maar ook als je niet genoeg hebt gedronken. Of stress hebt of gespannen om iets bent. Of als je verkouden bent, of te weinig hebt geslapen. Een oorzaak die ook best logisch kan zijn, zijn je hormonen. Die zorgen er soms voor dat je hoofdpijn krijgt, bijvoorbeeld bij een menstruatie.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het heeft niet heel veel nut om alle oorzaken van hoofdpijn op te gaan sommen. Dat zijn er zo veel dat je al hoofdpijn krijgt van het lezen van alle oorzaken van hoofdpijn.

Wel zijn er een paar dingen die vast staan. Zoals dat hoofdpijn bijna nooit echt iets ernstigs is. En dat je het vaak kan verhelpen door een paracetamol te nemen, en/of voldoende rust te houden.

 

Groetjes, 

Paardebloem

Hee Iris_uv,

Naast alle bovengenoemde mogelijkheden en tips, dacht ik zelf misschien nog aan stress of vermoeidheid.

Zeker gezien de tijdstippen die je aangaf, eind van de middag en 's avonds. Het kan zijn dat je energie dan echt even op is en je daardoor hoofdpijn krijgt van vermoeidheid. Dat het dan de volgende dag weg is, kan bijvoorbeeld komen doordat je geslapen hebt en dan weer een beetje opgeladen bent.

Daarnaast is het verstandig om genoeg te blijven drinken, dat scheelt vaak ook al in hoofdpijn en kan er zeker ook mee te maken hebben.

Mocht het lang aanhouden of je wil het bespreken met een professional, zou je langs de huisarts kunnen gaan.

Groetjes,
Simply Me

Reageer