Vraag

last van mijn beugel

  • 18 November 2021
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb sinds gisteren een beugel maar heb best wel veel last van een paar tanden is dat raar of hebben/hadden jullie dit ook ooit gehad

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Dat is normaal, je tanden zijn dit niet gewend en er word behoorlijk aan je tanden getrokken, dit kan pijn veroorzaken. De pijn gaat in de meeste gevallen na een tijd weer weg. Zoniet, dan kan je even naar je ortho bellen.

In de tussentijd kan je paracetamol slikken (als je dit mag) en zachte dingen eten zoals yoghurt en soep.

Reputatie 3
Badge +2

ik heb ook sinds gister een slotjesbeugel en ik heb ook behoorlijk last… nog dingen ontdekt die helpen?

Reputatie 1
Badge

Je tanden moeten wennen. Over een paar dagen neemt de pijn af en kan je langzaam wat hardere stukjes eten proberen. Maar in het begin vooral veel zacht voedsel eten. Ik heb vorige week elastiekjes om mijn kiezen gekregen. Volgende dag en dagen erna had ik pijn aan mijn gebit. Zacht eten en op dag drie kon ik langzaam beginnen met echt kauwen.  Nu heb ik een Transforce beugel sinds gister en kan ik niet eens eten behalve soep en alles wat vloeibaar is. Pff

Je moet gewoon even wennen 

Dan is het normaal 

Reputatie 4
Badge +2

Last hebben van je tanden is echt.. het nummer 1 ding met een beugel. Je tanden verschuiven dus natuurlijk doet dat pijn dus je moet er gewoon een beetje aan wennen! Wat helpt is koude dingen eten omdat de draad geactiveerd wordt door de hitte in je mond, koud eten zoals ijs haalt die pijn tijdelijk weg. Ook helpt paracetamol
 

veel geluk!

Reageer