Last van grote borsten

  • 17 May 2023
  • 2 reacties
  • 241 Bekeken

Badge

Meiden van 15 zijn vaak onzeker over hun lichaam.
Ze vinden hun borsten te klein, of ze vinden dat ze te dik zijn.
Vaak willen ze aantrekkelijk zijn bij de jongens, wat ook logisch is.
Als meisje van 15 heb je het niet makkelijk.
Je hormonen gaan aan de slag en je wordt langzaam een echte vrouw.
Maar ook krijg je sneller puistjes en dat zorgt ervoor dat je jezelf lelijk vind.
Ik ben een meisje van 15 jaar oud en twijfel ook aan mijzelf.
Ik wil graag stijl haar in plaats van krullen, ik wil wel wat minder plekjes op mijn gezicht en ik zou wel nog dunner willen zijn (zo dik ben ik eigenlijk helemaal niet, maar het kan altijd dunner).
Als het zomer wordt ga je vaak naar het strand of naar het zwembad op een vakantiepark.
Dan wil je ook wel een mooie bikini die ook niet al te duur is.
Maar bij mij is dat best moeilijk voor elkaar te krijgen.
Mijn omvang is niet zo groot want ik ben opzich wel slank, maar mijn cupmaat is daar tegenover eigenlijk te groot.
Als ik naar de H&M ga om te shoppen wil ik ook wel wat bh’tjes nieuw kopen.
Helaas gaat de cupmaat bij de H&M maar tot C/D.
Zelf heb ik cupmaat F.
Voor mij was het heel erg teleurstellend om bij de H&M voor de afdeling lingerie te staan en te beseffen dat mijn borsten groter zijn dan bij de gemiddelde tiener.
Toen ik klaar was met kleding shoppen gingen we het maar bij de Hunkemöller proberen.
Ook daar was het niet makkelijk om een bh in maat 70F te vinden.
Het heeft zo’n 3 kwartier geduurd voordat we er eentje hadden gevonden die het beste past.
Maar ook die heeft nadelen.
Ik moet hem aan de achterkant overkruist doen en dan krijg ik hem ook moeilijker aan bij het omkleden.
Ook vond ik het best wel vervelend dat een professional steeds aan mijn borsten zat te trekken en te doen om te kijken of hij goed zat of niet.
Het is wel fijn dat ze je helpen om een goede keuze te maken zodat het er niet raar uitziet als je een strakke jurk aan hebt, maar ik voelde me anders dan de rest.
Toen ik 2 weken terug op vakantie ging, hadden we net een nieuwe bikini gekocht.
Maar toen het eindelijk zo ver was dat ik hem nodig had voelde ik me onzeker in de bikini.
Eigenlijk was ik er alweer uitgegroeid.
In het zwembad op het vakantiepark gingen we ook met een aantal jongens om.
Ik voelde me echt onzeker bij het idee dat mijn bikini te klein was.
Mijn moeder en ik hadden zo hard ons best gedaan om een goede bikini te vinden, ben ik er voordat ik hem nodig heb al uitgegroeid.
Nu hoop ik een goede bikini te vinden die toch ook wel mooi is en niet te duur.


2 reacties

Badge

Hallo lieve mika. 

Ik ben C. 16 jaar oud. Ik vind het vervelend om te horen hoe lastig het voor je is om een juiste bh te kopen. Zelfs bij een lingerie winkel. Als 15 jarige snap ik dat dit je kan kwetsen. Jammer genoeg kan je er eigenlijk niet veel aan doen op deze leeftijd, maar als je 18 bent zou je (als je borsten klachten veroorzaken) een verkleining kunnen doen. Ik snap dat dat als een hele grote stap klinkt, maar soms zijn grote borsten heel zwaar en kunnen ze voor klachten zorgen. 

Ik hoop dat je je als iets beter voelde 

Liefs - C

Reputatie 3
Badge +1

Ah wat vervelend voor je! Ik snap dat echt heel goed! Ik ben zelf bijna 17 maar pas geen enkele bh bij de h&m en de hunkemöller, juist omdat mn borsten zo klein zijn! Ik ben daar soms ook echt hee onzeker over, al helemaal toen iemand een x naar me toe kwam en zei dat ik beter een push up bh kon dragen. Terwijl ik niet eens echt iets heb om überhaupt “up te pushen”. Ik weet niet echt hoe ik je verder kan helpen maar dan weet je iig dat je zoals je al zei idd niet de enige bent!:)

Reageer