Skip to main content

Hey, ik ben een meisje van 12 en ik heb de laatste tijd last van een beetje  dunne poep en een beetje winderigheid. net had ik ineens krampen en moest ik veel winden laten en had ik echt diarree. nu ben ik heel bang dat dit een keer op school gebeurd en dat ik dan van die docent niet naar de wc mag en dat ik dan winden ga laten en heel misschien zelfs in mijn broek poep. Heeft iemand tips?

Ohww das echt lastig, misschien eet je iets waar je alergisch voor bent ofzo? Ik heb dat bijvoorbeeld bij lasangne dus misschien kun je daar op letten? Is er iets wat je elke dag eet? Ik hoop dat het werkt xx


Maar is het eigenlijk elke dag of heel soms? Als het vaak is kun je ook met je mentor overleggen of hij tegen alle docenten wil zeggen dat jij gewoon naar de wc mag. Miss is het ongemakkelijk om te zeggen, maar het kan wel echt helpen :)


Hoi @Anoniemyuni ,

 

diarree is niet echt handig, zeker niet als je ergens naartoe moet….

Er bestaan wel pilletjes tegen diarree en die werken echt heel goed, tenminste toen ik die zelf een keertje nodig had. Je begint geloof ik met 2 pilletjes en dan elk uur eentje totdat de diarree over is en bij mij was het binnen een uurtje al over. Lees de bijsluiter en dan weet je precies wat je moet doen.

Je moet die pilletjes natuurlijk niet steeds gebruiken, want als je vaker diarree hebt, dan kun je beter even langs de huisarts gaan, want misschien heb je wel een allergie voor bepaald eten (zoals @hoi  hierboven ook al zei) of is er iets anders aan de hand waar de dokter misschien wel een betere en definitievere oplossing voor heeft.

Dus een pilletje kan in geval van 'hoge nood', maar niet regelmatig gebruiken en vraag even aan je moeder of ze die pilletjes misschien wel al in huis heeft of ze wil kopen bij de kruidvat, aldi, lidl, apotheek of whatever en anders ff langs de huisarts.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 


Reageer