Hoii, ik ben 15,5 en ik ben drie weken geleden voor het eerst ongesteld geworden, dit duurde maar een paar uur. Nu ben ik weer ongesteld, alleen duurt het al 7 dagen. Op het internet staat dat je naar de dokter moet gaan als je langer dan 7 dagen ongesteld ben, maar ik weet niet of ik dit wel of niet moet doen. Ik heb geen last van hevig bloedverlies en ook niet van buikpijn of andere klachten. Ook zou het misschien gewoon kunnen komen doordat er nog geen regelmaat inzit, maar ik weet dit niet zeker, weten jullie wat ik moet doen?
Hey Hannahh,
Vervelend voor je dat je zolang ongesteld bent. Zoals je zelf aangeeft zou dit kunnen komen doordat je nog niet regelmatig ongesteld bent. Gelukkig heb je geen last van andere klachten.
Neemt het bloedverlies wel wat af in die dagen of blijft het hetzelfde? Het beste kun je of langs de dokter gaan en het daarmee bespreken. Maar ik denk dat je het eerst nog even kunt afwachten tot er wat meer regelmaat inzit en als het dan nog zo is kun je langs de dokter gaan.
Groetjes,
Simply Me
Hoi Simply Me,
Ik heb wel het idee dat het de laatste al een beetje afneemt maar het is meer zo dat het in ‘vlagen’ komt, als ik mijn maandverband wissel kan het zijn dat ik voor een half uur niet bloed, en daarna weer wel. Ik heb ook niet het idee dat ik echt hevig bloed, eerder wat weinig.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk ongesteld en hoe lang was het langste ooit?
Hey Hannahh,
Volgens mij is het best normaal dat het in vlagen komt, het is niet perse zo dat je er heel de dag door maar bloedverliest. Ja, dat dan wel maar niet non-stop bedoel ik.
Nogmaals als je je zorgen maakt bespreek dit met iemand, bijvoorbeeld je moeder of zus als je die mag hebben. En je kunt voor de zekerheid altijd langs de dokter gaan.
Als ik ongesteld ben, ben ik dat meestal zo'n 5/6 dagen. Dat is dan volgens mij ook wel het langste wat ik gehad heb. Verder heb ik gelukkig een redelijk regelmatige cyclus. De eerste dagen is het wat heftiger en intenser en dat neemt dan wel geleidelijk af, gelukkig maar..
Groetjes,
Simply Me
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.