Vraag

Lang haar maar bang om staartje

  • 30 May 2018
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 13 zit in de 2de klas,
Ik heb lang haar (stuk onder shouders maar nog niet SUPER lang)
en ik he soms behoefte om een staartje te doen.
Maar ik denk dat mijn klasgenoten het heel apart vinden dat ik spontaan een staartje in heb.
Ik heb eerder op school in de klas een staartje in gehad, maar dat was een veiligheidsmaatregel omdat we iets met vuur gingen doen.
Maar nu heb ik bvb met gym een nadeel omdat ik door mijn haren soms mijn coördinatie kwijt raak, bovendien is het soms fijn om het in te hebben

8 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Een jongen met een staartje is niet iets wat je heel vaak ziet, maar ik zou het persoonlijk niet apart vinden. Als jij lang haar hebt en dat liever in een staart draagt, dan is daar niks mis mee. Als je klasgenoten je lange haar zelf niet gek vinden zullen ze vast niet gek opkijken van een staart. Ze zullen hoogstens even verbaast zijn en moeten wennen, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Als je pech hebt, heb je een paar vervelende er tussen zitten die je er wel belachelijk om maken bijvoorbeeld. Deze moet je dan gewoon negeren. Als jij een staartje indoet, omdat je dit mooier vindt of omdat het praktisch is moet je dit vooral doen.
Ja als je het zo bekijkt is er eigenlijk geen probleem.
Er blijft toch een druk binnen in mij bestaan, ik weet niet wat het is... jij een idee?
Reputatie 3
Badge +8
Ik denk gewoon bang/angst voor een vorm van afwijzing of iets dergelijks. En begrijp me niet verkeerd, als ik in jouw situatie had gezeten had ik dat ook 100% gehad. Het is ook niet iets wat vreemd is, want vooral tot de derde klas is anders zijn dan de rest heel ‘lastig’. Je komt er maar op 1 manier achter hoe je klasgenoten reageren natuurlijk. Het is maar net of je dit durft te proberen..
Ook een probleem is dat ik zó weinig sociale ervaring heb dat ik niet weet of mijn staartjes goed zijn..
Reputatie 3
Badge +8
Gelukkig kun je daarover veel op het internet of YouTube vinden en het vervolgens veilig op je kamer uittesten. Dan is dat in ieder geval geen obstakel.
Hi Timmy Dec,

mijn twinbroertje en ik hebben soms ook wel eens een staartje. Maar wij hebben bovenop wel lang haar, maar niet van achteren, zeg maar.

Jij hebt waarschijnlijk een staartje meer op je achterhoofd/in je nek, of niet?

Op zich vind ik jongens met een staartje wel cool, maar alleen als je haar er verzorgd uit ziet, maar ik denk dat jij het wel goed verzorgt en dat het geen ongekamde, wilde, bos dood pluishaar is.

Heb je overal lang, dus zijkanten ook of is dat opgeschoren of zo?

Als je op google op "man bun" zoekt en dan afbeeldingen kijkt, vind je misschien wel leuke voorbeelden.

Groetjes,
M&M's
Ik heb het niet geschoren, ik had eerst een oud bieberish kapsel (iets cuter en dikker) en ik ben gaan wachten en nu is't zo lang.
Ik hoef eigenlijk niet extra mannelijk er uit te zien, vind de grap van er uitzien als een meisje wel grappig xD
Hi Timmy Dec,

Oké, je hebt waarschijnlijk bovenop ook lang en je kunt je haar bv. achterover doen, maar ook naar rechts of links en dan zo half voor je ogen, zoiets?

Ik vind dat wel cool. Ik zou lekker doen waar je zin in hebt en waar je je goed bij voelt. Je bent wie je bent.

Er zijn al genoeg jongens met hetzelfde soort kort kapsel. Ook wel leuk en het staat veel jongens wel goed, maar een beetje afwisseling mag wel.

Dus, ik zou me niet zo heel veel van anderen aantrekken. Als ze tips voor je hebben, kun je natuurlijk daar wel nar luisteren en er je voordeel mee doen.

Als ze alleen maar kunnen roepen dat ze het stom vinden ofzo, ja, daar kun je natuurlijk niet zo veel mee en daar zou ik me dan ook niet echt druk om maken.

Smaken verschillen, kun je altijd zeggen, zonder dat er dan iemand gelijk moet hebben ofzo.

Twin en ik hebben wel een stoer kapsel vinden we en we kunnen ook verschillende manieren stylen. We zien er wel stoer uit (zeggen anderen dan) en we zijn wel gay haha, lachen toch. Dat verwachten ze dan weer niet van ons :P

Ik houd wel van dat soort verrassingen.

Groetjes,
M&M’s

Reageer