Kun je op 19 april ziek worden van gegrilde worst van de Jumbo van 17 april???

  • 19 April 2024
  • 18 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

 

de vraag lijkt me duidelijk. De worst zou goed moeten zijn tot 17 april en ja het is nu 19 april, maar van die worst had ik al een week niet van gegeten en ik dacht dat het wel weer eens lekker was om vandaag wat plakjes op mijn volkoren boterham te doen voor op school in de pauze.

De worst heeft altijd in de koelkast gelegen. Behalve dan tijdens het afsnijden. Hij ruikt gwn lekker en je kan er niks bijzonders aan zien.

Kan die worst echt in 2 dagen slecht worden????

Ik kreeg 2 uur na het eten buikpijn, niet zo erg dat ik leegloop, maar het voelt niet zo fijn.

 

Graag zsm antwoord en wat kan je het beste tegen die buikpijn doen. Het is al een stuk beter hoor, dus ik overleef het wel, denk ik.

Bedankt alvast.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

PS ik zit erover te denken om nog een plakje te nemen, dan kom ik er zelf wel achter, want met de checks duurt het misschien lang voordat dit topic gepost wordt. Wel of niet doen?

 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Nee, dat zou ik echt niet doen! Met vlees moet je wel een beetje oppassen , en al helemaal als het rauw is.

Reputatie 7
Badge +5

Hii @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer!

Ik heb altijd geleerd dat je vooral met vleeswaren altijd echt moet oppassen. Ik neem dan ook nooit vlees als het langer dan 3 dagen open ligt of als het over datum is voor de zekerheid. Het zou goed kunnen dat je buikpijn hebt door het vlees want het lag al lang open en het was over datum, maar het kan ook gewoon stom toeval zijn dus daar kunnen we je helaas geen antwoord op geven😅 Als je het niet vertrouwd kan je er natuurlijk altijd mee naar de huisarts gaan, maar gelukkig wordt gaat al wat beter :)

Ik zou niet nog meer van het vlees eten en zou het voor de zekerheid gewoon weg doen. Tegen de buikpijn heb ik niet echt goede tips, maar ook weer een tip van mijn ouders is om wat water te drinken.

En misschien heb je wat aan deze link van wikihow waarin wat tips staan tegen buikpijn > https://nl.wikihow.com/Buikpijn-verhelpen

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt! :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Ik zou het niet doen! Bij gebakjes kan je misschien het een dagje laten staan maar bij vlees moet je dat echt niet doen! 

Veel beterschap :)! 

Liefs xxx Banaantjeeee <333

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08 ,

 

dank je wel voor je snelle antwoord.

Ik denk niet dat ie rauw is, maar ik weet ook niet precies hoe ze die worst maken. Het is niet zo'n droge worst. Deze zit in plastic verpakt en ik heb nog een halve dus vind het zonde om weg te gooien want die is altijd wel lekker.

Verder had ik nog een volkoren boterham met een spiegelei erop gegeten, dat doe ik wel vaker. Dan is ie wel koud als ik 'm opeet, maar wel lekker.

Ik heb iets met spiegeleieren 😁, maar daar ben ik nog nooit ziek van geworden en ik had nog een banaan gegeten die al een beetje bruin was van buiten, maar er van binnen nog wel goed uitzag. Maar die proefde wel al een beetje dat ie te rijp was, maar daar  heb ik volgens mij ook nog nooit buikpijn van gehad, dus ik dacht dan moet het die worst zijn.

Oh ja en ik had nog een krentenbol met jonge kaas (ik vind andere kaas niet lekker) gegeten en tussendoor nog 2 brinky's, van die dubbele koekjes met van dat wit er tussen en chocola aan de buitenkant, die zitten in zo'n oranje//geel pakje per stuk, misschien ken je die wel, maar ik weet niet meer om laat. En vanmorgen nog een appel en in de eerste pauze 2 mandarijntjes en een blikje drinken bij mijn boterhammen.

 

Ik zie dat er allemaal dubbele letters in mijn tags zitten sorry daarvoor. In wat ik typ probeer ik die dubbele letters er altijd wel uit te halen. Maar deze had ik gemist..

Dat komt omdat mijn toetsenbord raar doet sinds een paar dagen. Normaal is het wel een handig toetsenbordje voor zowel de laptop als mijn telefoon. Is bluetooth en kost nog geen tientje, maar ja als ie zo raar gaat doet word ik er niet echt blij van. Ik had er eerst eentje in België gekocht en thuis kwam ik er achter dat het azerty was en niet qwerty. Kon ik weer terug fietsen 😡

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +2

Haii @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  gewoon weggooien! Nooit risico nemen met vlees.  En als je het toch gegeten hebt, drink veel melk. En een glas rode wijn helpt ook,of desnoods een pak rode bessensap. Ja ik weet, wijn mag niet maar nood breekt wet 🤭

Sjardy xoxox

Reputatie 6
Badge +2

Met vlees moet je voorzichtig doen, maar ik denk dat het geen kwaad kan.

Ziet het er normaal uit? Ruikt het normaal? Smaakt het normaal? Dan heeft het waarschijnlijk niks met buikpijn te maken. Gewoon puur toeval.

Je kunt de meeste dingen tot na de datum nog eten, dat is alleen een ongeveer.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Met rauw bedoel ik dat je het niet bakt:) En dan moet je nog voorzichtiger zijn, omdat bij goed bakken de bacteriën doodgaan.

Het is misschien zonde om weg te gooien maar van vlees kan je echt heel ziek worden:( Je moet er gewoon wel voorzichtig mee zijn en als het over datum is gewoon weggooien. Kijk sommige dingen zoals snoep is niet zo erg, maar vlees is echt wat anders! Er staat ook tgt op ipv tht , en dat betekent dat je echt aan die datum moet houden. Als er tht opstaat kan je nog ruiken, kijken en een beetje proeven of het nog goed is. 

Ik hoop dat je het voortaan gewoon weggooit! Dat is echt belangrijk!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi allemaal,

 

wat een boel reacties en ik voelde me op zich wel al wat beter toen ik het postte, maar toen ik las wat je er allemaal van kan krijgen voelde ik me steeds slechter worden 😂

In het echt werd ik gelukkig niet echt zieker en ik voel me wel weer 'normaal’, wat dat dan ook is als ik het over mezelf heb 😁

@Jesse08 , er staat 'tenminste houdbaar tot’ op en ook nog 'beter leven', maar ik weet niet of dat voor die dieren is of voor diegene die het op gaat eten

@Sjardy , @It's me , @Banaantjeeee , @Jesse08 , @boekenworm ik denk dat ik die worst dan voor de zekerheid wel weg ga gooien, alleen heeft er volgens mij nog iemand van gesnoept, want volgens mij was ie zopas toch echt nog iets groter, maar iedereen 'loopt hier nog gwn rond’

 

Even dacht ik nog dat het misschien door die banaan gekomen zou zijn, maar @Banaantjeeee doet volgens mij zoiets niet

 

en misschien was er idd niks aan de hand en was het toeval zoals @boekenworm  zegt

 

Ik ga nu lekker bami speciaal eten, want dat heeft de buurvrouw speciaal voor mij gemaakt toen ze hoorde dat ik buikpijn had en nog niet gegeten had. Wel lief en verder lekker F1 kijken.

 

Misschien neem ik er ook nog wel een glaasje wijn bij als mama het een goed idee vindt

 

Dank jullie wel allemaal. Ik hou van jullie allemaal 💕💕

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor. De kans dat je dood neervalt door dat stukje vlees is erg klein. 😉

Nog ff over houdbaarheid: ‘Tenminste houdbaar tot’ staat op producten die niet snel bederven. Die kun je dus nog wel veilig eten na afloop van de datum.

Op producten die snel bederven staat ‘Te gebruiken tot'. Dat is de laatste datum waarop het product veilig te gebruiken is.

Het ‘Beter leven’ label gaat over de dieren. 😉 Hoe meer sterren, hoe beter de leefomstandigheden van het dier, of zoiets.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi! Weet je, soms heb je even nodig dat je je iets leest waar je vrolijk van wordt. Even de dag kleuren met een lach. En bij dit topic heb ik dat. Ik bedoel dat niet spottend hoor maar gewoon door de manier waarop @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  het beschrijft, en iedereen reageert. Echt leuk dit! 🤭😄

Ik ben het trouwens wel eens met iedereen, nooit risico nemen met te oud vlees 😉 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi allemaal,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor. De kans dat je dood neervalt door dat stukje vlees is erg klein. 😉

hahaha, ja gelukkig, maar je zal 't maar hebben

 

Nog ff over houdbaarheid: ‘Tenminste houdbaar tot’ staat op producten die niet snel bederven. Die kun je dus nog wel veilig eten na afloop van de datum.

Op producten die snel bederven staat ‘Te gebruiken tot'. Dat is de laatste datum waarop het product veilig te gebruiken is.

ok, dankjewel, ik wist wel dat er verschil in zat, maar niet precies wat

@Jesse08 had het ook al over tgt, dus ik had op het pakje gekeken en zag tht staan

 

Het ‘Beter leven’ label gaat over de dieren. 😉 Hoe meer sterren, hoe beter de leefomstandigheden van het dier, of zoiets.

 

ja, dat dacht ik eigenlijk ook al, maar 1 ster is niet echt veel

 

@Tartan14 ,

toen ik aan mama vroeg of ik een glaasje wijn mocht zei ze 'gaat het wel helemaal goed met je Mees’. (nepnaam)

Dat vond ik wel lief, dat ze dat vroeg, maar over de wijn heeft ze niks meer gezegd., dus heb ik het maar zo gelaten. Papa drinkt bij bami wel eens een biertje en ik weet niet eens of wijn wel lekker is. Ik heb het nog nooit gedronken.

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Mag jij al alcohol dan? Je bent nog wel een best jong daarvoor. Ik denk dat je beter gewoon op je 18e kan beginnen! Sommige mensen zeggen dat je eerder kan beginnen omdat je er dan aan went, maar daar ben ik het niet mee eens, na je 18e kan je natuurlijk ook gewoon langzaam beginnen...  Of helemaal nog niet natuurlijk 😉

 

Reputatie 7
Badge +4

 Hoi @Jesse08 ,

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Mag jij al alcohol dan? Je bent nog wel een best jong daarvoor. 

 

nee, mag ik niet, maar ik had het voor de grap gevraagd omdat @Sjardy  had gezegd dat rode wijn bij buikpijn kan helpen 😉, maar mama wist natuurlijk niet dat @Sjardy  dat had gezegd.

Mama bedoelde met  'gaat het wel helemaal goed met je Mees’. (nepnaam) eigenlijk ‘of ik wel goed bij m'n hoofd ben door te vragen om wijn, omdat ik weet dat ze niet wil dat mijn broers en ik alcohol drinken.

Menno (nepnaam van mijn oudste broer) is 19 en mag wel, maar thuis mag ie ook maar af en toe een biertje als er vrienden van hem zijn en niet zomaar pakken. Of als papa eentje neemt bij het eten of als het zomer is, want papa drinkt ook bijna nooit alcohol.

 

Ik ben eigenlijk niet nieuwsgierig naar hoe alcohol smaakt. Ik doe zonder alcohol al gek genoeg, zegt mama wel eens. Ik denk dat ik als ik iets wil proeven het liefst iets zoets en een mix zou willen proeven, iets met jus d’orange of cola ofzo, maar hoef ik nu nog niet te hebben. Het lijkt me heel raar om dronken te zijn. Ik heb dat wel eens gezien bij Menno, want die kan volgens mij ook helemaal niet tegen alcohol.

 

Gelukkig had ik geen last meer gehad van die worst en heb 'm weggegooid. Van die bami had ik bijna wel teveel gegeten, maar gelukkig nog wel gestopt voordat ik buikpijn kreeg, dus alles weer onder controle.

 

Dank je wel nog voor snel te reageren en te helpen met tips 😘 en iedereen ook

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Rauw vlees is ‘gevaarlijk’ maar ik heb al een slechte maag en ik zou max 1 dag over datum nog wel eten maar langer niet

Reputatie 7
Badge +5

Oké gelukkig @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer :) 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rick123 ,

thnx en ik ga nog wel reageren op dat ene topic van jou. Was er nog niet van gekomen. Ik denk er net aan,

nu ik je naam zie.

 

Doei,

 @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 5
Badge +4

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer welke topic?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rick123,

deze 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

 

 

Reageer