krijg ik anorexia?

  • 19 May 2022
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Hoi. Ik ben 14 jaar oud en ik ben 1.65 (ongeveer, ik weet het niet precies) en ik weeg nu 52.3 kg

De laatste tijd denk ik alleen maar aan mijn gewicht, hoe ik er uit zie, hoe dik ik ben etc. 
Het hele schooljaar neem ik al bijna niks meer naar school qua eten, alleen zo’n knopper nutbar maar nu neem ik eigenlijk niks meer mee, ik word wel vaak gevoed door mijn vriendin maar ik probeer alsnog zo min mogelijk te eten. Oftewel als ontbijt een stukje fruit en gewoon het avond eten. 
 

In het begin van het schooljaar was het niet zo erg maar ik heb nu wel echt een stem in mijn hoofd die elke keer als ik iets eet weer zegt: “je moet afvallen, je bent veel te dik, je bent lelijk, je moet minder eten.” En zo. Dus ik eet daarom nu vrijwel niks. Ik heb 1 keer geprobeerd over te geven maar dat lukte niet, en nu is mijn broer ook steeds thuis dus ik kan het niet nog een keer proberen. 
Ik heb in de jongerenchat gechat en die persoon zei ik misschien naar een psycholoog zou moeten, maar dan moet ik eerst naar mijn moeder om er over te praten en dat durf ik echt niet. 
 

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil er niet over praten met bekenden want ik wil niet dat ze zich zorgen gaan maken over mij maar ik weet ook wel dat 3 keer per dag op de weegschaal staan niet goed is. Wat moet ik doen??


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

ik heb ook iemand in mijn klas die precies het zelfde denkt als jij. alleen haar ouders vinden ook dat ze te dik is, terwijl ze 1.70 is ofzo en maar 45 kilo weegt. ze is zelfs naar de dokter geweest en die zei dat ze heel snel moest aankomen omdat ze anders hormonen ingespoten moet krijgen. klasgenoten proberen haar ook elke keer wat eten te geven maar na amper een druif opgegeten te hebben zit ze al "vol” 

Badge

Heeyy,

ik had precies hetzelfde. Zo begon het allemaal bij mij en nu moet ik elke dag naar het ziekenhuis en mocht niet meer naar school door dit allemaal. Ik weet hoe moeilijk het is maar je moet er wel over gaan praten met iemand die je kan helpen om van dit af te komen. Je gewicht is helemaal goed zo! Dat is het gemiddelde. Zelf ben ik ook 14 en 1,66 en mijn dokters en psychologen zeggen dat ik 53 kilo moet gaan wegen, geloof me zware anorexia maakt je dood ongelukkig. Dus alsjeblieft zoek hulp voordat het te laat is.

xx

Badge

@An0niem.  Heb jij dan met je ouders erover gepraat of begonnen zij ermee dat het niet goed met je ging? Als jij naar hen toe ging wat had je ze dan verteld? 
 

En hopelijk gaat het nu beter met je <3

 

Groetjes Jenthe

Reageer