krassen en gym

  • 15 December 2021
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een meisje van ongeveer 14. Ik doe mijzelf nog weleens pijn. Vandaag had ik voor het eerst in een hele lange tijd weer gym. Ik was alleen vergeten dat ik overal rode krassen had…. Ik had maar gewoon een lange mouwen shirt onder mijn verplichte korte mouwen shirt gedaan. Maar ik kreeg er wel wat rare opmerkingen over. Halverwege de les ging ik even naar de kleedkamer en heb ik mijzelf toch pijn gedaan. Daarna bloeden het best erg en durfde ik eigenlijk niet echt de les in maar heb het toch gedaan.  Een van mijn vriendinnen had wel door dat er wat aan de hand was maar ging er gelukkig niet verder op in. Maar nu heb ik volgende week dus een basketbal toernooi en ik ben bang dat de rode strepen te veel op vallen. Weet iemand wat ik moet doen?!

-Tekst aangepast door de Kindertelefoon op grond van forumregel 9 (triggerende inhoud)-


6 reacties

Reputatie 1

Hey 

Ik heb bijna hetzelfde als jij.

Ik moet elke week gymen met korte mouwen shirt en er mag niks onder. 
 

Maar het best is om te stoppen natuurlijk maar ik weet het is heel moeilijk. Maar ik weet ook dat het fijn is om er met iemand over te hebben. Dus mischien kan je er met iemand over praten? 
 

groetjes Britt <3

- Tekst aangepast door de Kindertelefoon op grond van forumregel 9 (schadelijke tips) -

Reputatie 2
Badge +1

heyy,

je zou het kunnen proberen te verbergen met make-up, maar als je zoals mij geen make-up hebt, kan je altijd de schuld op je kat geven.  Het beste is natuurlijk stoppen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Praten met een vriendin (misschien diegene die wat door had) helpt echt. Geloof me. Die countdown app werkt ook best goed (weet de naam niet meer, hij is best wel populair). Of met een rode stift lijnen maken zou ook kunnen werken, maar dat verschilt pp. Hoop dat je hier wat aan hebt! <3

-Tekst aangepast door de Kindertelefoon op grond van forumregel 9 (schadelijke tips)- 

Reputatie 5
Badge +3

Niet krassen luister ik heb het ook gedaan en toen ik stopte was het even lastig maar je krijgt geen opmerkingen van hey wat zit er op je lichaam en mensen kijken me niet meer zo raar aan daardoor dus het beste is om te stoppen en je problemen onder ogen te zien en er proberen wat aan te doen en met gym ja ja kan zeggen dat je door de struikjes bent gerend en dan je op je snuit bent gegaan en dat je nu overal wondjes hebt

Badge

Hii 

Heel erg bedankt voor jullie reacties trouwens!!

<33

 

-De tekst is aangepast door de Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 9 (schadelijke tips)- 

Wat vervelend allemaal. Zoals de andere ook al zeggen is ermee proberen te stoppen natuurlijk het beste, maar is vaak toch wat te makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom zou ik je willen aanraden eens op dit topic te kijken: 

Kijk eens of je dat krassen kunt vervangen door een beter alternatief.

lange mouwen shirt of vest dragen. je kan zeggen dat je het gewoon koud hebt. volgens mij is dat fijner dan als iedereen het ziet. 

Reageer