Vraag

Korte broek of rokje mag

  • 9 June 2023
  • 15 reacties
  • 369 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik wil graag jullie mening. Omdat het zo warm is, ben ik benieuwd wat jullie vinden. Mogen leerlingen èn  leraren wat jou betreft zelf weten of ze in korte broek of rok(je) naar school gaan? Ook de mannen dus en bijvoorbeeld directeuren en kantoor medewerkers? Ben je misschien zelfs voor een school uniform met korte broek en rokje ?  Geef je mening en vertel waarom je dat vind. Uiteraard respecteren we elkaar als we van mening verschillen. 

Bedankt alvast! 

Sjammetje xxxx


15 reacties

Hey,

Super leuke vraag!

Ik haat gewoon rokken, dus die wil ik absoluut niet verplicht hebben. Maar schooluniformen ben ik wel voor, want op de school waar ik zat werd echt gepest om de kleren die kinderen droegen en dat zou je misschien daarmee kunnen voorkomen. Korte broeken ben ik sowieso voor, want met 30 graden een lange broek is te warm, vind ik.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi

Van mij mag dat zeker ! Ik snap al helemaal niet waarom mannen geen korte broeken zouden mogen dragen op hun werk ( voor zover dat praktisch kan natuurlijk). Ik draag daar tegenover zelf nooit een lange broek, max ¾ . Of een rok ook.   En ik ben het ook wel eens met @OnbekendeAnnoniem  dat een school uniform niet verkeerd hoeft te zijn. Zolang je maar kunt kiezen uit een korte broek of rokje (Voor j/m/q/allemaal) en een shirt bijv. dan kan dat best.  Het haalt wel verschillen weg en als het er een beetje hip uitziet is het helemaal prima. Vind ik  dan hoor, natuurlijk is dat maar een mening ;)

Groetjes liefs Tartan X

Ik vind dat iedereen mag dragen wat hij wil.  Met dit weer draag ik ook rokjes naar school.  K ben overigens tegen schooluniformen. Ik vi d zelfexpressie echt belangrijk.  

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sjammetje,

 

ik ga met dit weer al een paar weken in korte broek naar school...wel een beetje een nette korte broek/spijkerbroek, zo een stukje boven mijn knie en als ik dan 's middags naar huis fiets doe ik meestal een kort sportbroekje aan, omdat ik die korte (nette) broek te warm vind en dan krijg je ook van die kleurverschillen van de zon op je benen en dat wil ik niet 😀, ik wil egaal bruin worden 🙃

 

Met t-shirt net hetzelfde, op school heb ik wel een gewoon (strak) t-shirt met korte mouwen aan, maar als ik met zonnig en warm weer naar huis fiets, doe ik of mijn t-shirt helemaal uit of soms een hemdje zonder mouwen aan en als ik dat al bij school doe vinden sommigen me ineens een opschepper en van alles wat niet leuk klinkt…

 

Schooluniform hoeft van mij niet, ook al heb ik die best vaak gedragen toen ik ergens in het buitenland woonde en daar op school zat. Was wel oké, maar hoeft van mij niet in Nederland.

 

Voor leraren vind ik het een beetje anders. Als het echt warm is mogen ze van mij , als ze toch alleen maar les geven aan leerlingen best een korte broek aan, want vrouwelijke leraren mogen sws altijd al een rok of jurkje aan, dus ja...van mij mogen leraren ook wel een rok of jurkje aan, (eeen jongen die bij mijn kapper werkt heeft soms ook een soort jurk aan, dus ik heb er geen probleem mee) maar ik zou niet weten wie dat van de leraren leuk vindt om te doen.

 

Ander personeel, die ook mensen van buiten de school ontvangen of er mee praten moeten toch een beetje rekening houden met wat ze aantrekken. Ik denk dat het een beetje raar overkomt als de directeur in een korte broek rondloopt…… en sommige leraren hoef ik ook niet per se in korte broek te zien haha, met van die harige witte beentjes ofzo….niks mis mee als ik ze zo tegenkom in hun vrije tijd, maar op school...nou nee. 

Ik denk dat de meeste leraren (m/v/of anders)  zelf wel al een beetje rekening houden met wat ze aan trekken, om te voorkomen dat er raar over gepraat wordt ofzo.

 

Dat was 'm of als je nog iets wil weten, dan hoor ik het wel.

 

Wat vind jij leuk om aan te doen en wat anderen wel of niet aan mogen of wil je een beetje 'neutraal’ blijven omdat je TS bent?

 

Volgens mij zit de reactie van @Tartan13 nog in de check….ik ben benieuwd 😉

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik trek gewoon aan wat ik wil. Ook al is het niet netjes. Maarja, ik ga echt niet naar school en me dan aankleden alsof ik op date ga.

Ik vindt dat anderen mogen dragen wat ze willen. 

Zolang het maar geen nike tech fleece is...

grapje😂

Reputatie 7
Badge +17

Wat mij betreft draagt iedereen lekker waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik houd me niet echt bezig met wat anderen dragen en wat ze van mijn kleding vinden boeit me ook niet echt.

Schooluniformen ben ik op zich wel voor. Je hebt dan tenminste geen ongelijkheid wb kleding meer.

Ben het wel eens met @benebird dat Nike Tech echt niet kan. 😂😜

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @tim16,

 

Ben het wel eens met @benebird dat Nike Tech echt niet kan. 😂😜

ook niet in roze?

ow en als ik dan gwn niks aan doe is dat wel goed…..of iig beter

 

 

btw, ik heb helemaal geen Nike Tech, wel veel Adidas 😂

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse vooral niet in roze. 😂 Iedereen moet het lekker zelf weten maar ik vind Nike Tech echt de lelijkste kleding die er is. Ik ken echt niemand die dat goed staat. Dan is niks sws beter😜

Reputatie 7
Badge +9

@MickeyMousevooral niet in roze. 😂 Iedereen moet het lekker zelf weten maar ik vind Nike Tech echt de lelijkste kleding die er is. Ik ken echt niemand die dat goed staat. Dan is niks sws beter😜

Die grijze vooral, je probeert "cool" te zijn. Maar op het einde van de dag zie je eruit als een schooier🤣

@MickeyMousevooral niet in roze. 😂 Iedereen moet het lekker zelf weten maar ik vind Nike Tech echt de lelijkste kleding die er is. Ik ken echt niemand die dat goed staat. Dan is niks sws beter😜

Ik vind Nike tech echt mjammie. Ik draag het zelf niet maar ik hartje jongens met Nike tech

Reputatie 7
Badge +7

Heee!

Tuurlijk mag het van mij! Ik ben dol op rokjes en  korte broeken:) Vooral spijkerrokjes(Kan je makkelijker combineren;) ) En directrices/directeuren mogen van mijn part gewoon korte broeken en rokjes dragen hoor(Lijkt me best grappig om te zien😂) Mijn vader is ook een kantoormederwerker(Geen idee hoe je het noemt haha ) Hij draagt nooit korte broeken/t shirts doordeweeks omdat hij naar z'n werk moet. 

Een schooluniform moet wel korte broeken of rokjes bevatten vind ik, want wat moet je anders dragen als het bijvoorbeeld 32 graden is? 

 

Liefs x Banaantje <3 

@Sjammetje Wat vind jij eigenlijk?

 

Hey @Banaantjeeee  ik ben het eig helemaal eens met @Tartan13 , @OnbekendeAnnoniem  en jou ! Ik draag zelf liefst rokjes en als jongens dat willen is dat Top en sexy. En naar het werk een leuke korte broek als man why not:)  ook over een school uniform ben ik het helemaal met jullie eens!

Sjammetje xxxxx

En @MickeyMouse  idd ik stelde me een beetje neutraal op hihi. En, ik respecteer ook 100 % dat anderen heel anders over die uniformen denken etc.  

Sjammetje xxxx

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi. Nou van mij mag iedereen dat zeker zelf weten. Met dit soort warme is het onmenselijk om iemand te verplichten om in zo'n warm lang geval te lopen. Ik trek zelf een hemd en een sportbroekje aan en ik heb het nog super warm! Ik begrijp echt niet hoe sommige mensen in een pak met stropdas en lange broek kunnen lopen. Ik viel denk ik na een half uur flauw ofzo. Dus zeker van mij mag dat 😄

En school uniform zou ik wel voor zijn, op dezelfde voorwaarden als @Banaantjeeee , dus met korte broek(je)  en idem rokje. En een leuk shirt en een polo en voor deftig een overhemd xd. Laat de leerlingen gewoon zelf kiezen uit sjablonen. Zoiets van:

- *kleur* shirt

- *kleur* polo

- *kleur* overhemd

- *kleur* vest

- *kleur* jas (2 modellen, beetje stoer en beetje gevormd)

- *kleur* korte broek of rok (leerlingen kiezen plooi , stijl of stroken )

- *kleur* lange broek ( @Tartan13 korte broek mag het hele jaar 😉)

- *kleur* sokken en kniekousen met biesje (of zonder, leerlingen kiezen maar dat geldt dan dus voor iedereen)

- schoenen vrij denk ik ? 

- embleem op shirt en polo (?) 

- sieraden etc vrij

Wel dat iedereen dan qua kleding hetzelfde heeft anders is het doel van die uniformen weg. En misschien om het wat minder 'zwaar' te maken noem het geen uniform maar 'schoolfit' (school outfit) ofzo. Of gewoon schoolkleding. Klinkt minder dwingend. 

Nou dit is in elk geval mijn bescheiden mening 😊😊 

Tover X 

wij hebben op bonaire school uniform op de basisschool in nederland ging ik gewoon met het warme weer in navel truitjes zelfs 1 keer in me bikini omdat ik smiddags ging zwemmen bij een vriendinnetje 

Reageer