Vraag

knobbel onder me borst jongen

  • 16 September 2023
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben een jongen 13 en ik heb een knobbel onder me borst ik ben bang dat het borst kanker is of is het bijv hormonen ofzo? Help ik heb stress


5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Even ben je fors oftewel een beetje mollig zo ja borsten vorming kan bij jongens voorkomen (kan ook als je wat dunner bent. Als je denkt dat het dit is vertel tegen je ouders of verzorgers. Als je dit niet durft huisarts

Reputatie 2
Badge

Borstkanker komt op jouw leeftijd weinig voor, dus ik denk niet dat het dat is. Waarschijnlijk is het een vergrote lymfeklier. Zou je misschien kunnen vertellen hoe de knoop er uit ziwt, hoe hij voelt etc?

Reputatie 2
Badge

als het onder je tepel is kan het best een ontstoken melkklier zijn hoor, ook als jongen, gaat vanzelf weer weg na paar maand. Maar je moet daarvoor ook niet beschaamd zijn om het met een dokter te bespreken !

Badge

Dat is Gynecomastia, heb ik ook. Gaat wel weer over 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Knobbels zijn altijd verstandig om te laten checken. Tenzij je een goeie verklaring hebt voor gezwollen lymfeklieren is het altijd handig om er na te laten kijken als het na een week nog niet weg is of als het zeer begint te doen. 

Reageer