Hoi allemaal,
Ik weet niet of jullie dit lezen. Maar ik ben een meisje van 13 jaar bijna 14. En heb sinds vorige 1 jaar hevige klachten aan mijn knie. Ben hiervoor bij huisarts en al geweest. Later ook doorgestuurd naar ziekenhuis voor MRI scan en rongtefoto’s. Hieruit is gebleken dat mijn knieschijf te hoog staat en hierdoor makkelijk uit de kom schiet. Dit kunnen ze pas verhelpen als ik 16 jaar ben. Nu is er een paar weken geleden op school een heftig luxatie (moderne woord voor uit de kom)plaats gevonden. Hierbij heeft de knieschijf 2,5 uur uit de kom gestaan. Dit alleen was al erg pijnlijk. Die dag ook terug na huisarts geweest om ff te laten checken. De huisarts gaf aan van ga maar weer een afspraak maken bij de orthopeet. Dit hebben we ook gedaan en 2 dagen later na het ziekenhuis, ik die toen nog steeds niet kon lopen. In het ziekenhuis werd ik niet echt serieus behandelt en konde we al snel weer gaan. Om toch weer snel te kunnen lopen maar een afspraak bij de fysio gemaakt. Gelukkig kan ik nu wel weer redelijk normaal lopen alleen de pijn is nog steeds ondragelijk. De fysio vind ook dat er veder onderzoek moet plaats vinden. Alleen het ziekenhuis werkt hier niet in mee.
Hebben jullie tips? of zelf ervaring hier mee laat het me weten zodat ik weet wat me staat te wachten