Skip to main content
Vraag

klein probleem

• June 4, 2025
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een probleem. Twee kinderen in mijn klas, zeggen de heletijd dat ik dik ben, ik trek me er niet veel van aan maar het begint vervelend te worden en ik begin zelfs onzeker te worden, ik heb een test gedaan en die, zegt dat im goed gewicht heb maar denk er nog steeds over na, tips om goed verder te kunnen gaan?

3 reacties

• June 4, 2025

He ​@Ikik 

Niks van die eikels aantrekken. 

Wat mij heeft geholpen. Gewoon trots zijn op je lichaam, en niks aantrekken van die eikels. 

En die jongens zijn zeker sprietjes 🤣 zit geen stukje vet op. Zijn gewoon stukjes spagetie die je breekt. 

Wees blij met je lichaam, wees er trots op. En trek je niks aan van wat een ander zegt. 

En als je zelf echt onzeker bent en het word zelf een probleem voor jezelf. (Je bent niet dik)  ga dan iets sporten om zelfverzekerder te zijn. 

Groetjes badeend 

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Hey ​@Ikik,

Wat rot dat die kinderen dat tegen je zeggen. Ook al probeer je het je niet aan te trekken, als het steeds gebeurt, ga je het toch geloven of je er onzeker door voelen. En dat is helemaal niet eerlijk, zeker niet als je gewoon een gezond gewicht hebt – wat je ook al hebt getest.

Wat zij zeggen zegt meer over hen dan over jou. Vaak maken mensen zulke opmerkingen om zichzelf beter te voelen, maar dat maakt het natuurlijk niet oké. Jij verdient het om met respect behandeld te worden.

Hier wat tips die misschien helpen:

• Blijf jezelf eraan herinneren dat je goed bent zoals je bent. Die test geeft aan dat je een gezond gewicht hebt – dat is belangrijker dan wat zij zeggen.

• Praat erover met iemand op school, zoals een mentor of docent. Pesten of vervelende opmerkingen moet je niet alleen dragen.

• Als je iets terug wil zeggen, houd het simpel en rustig. Bijvoorbeeld: “Wat jij zegt, slaat nergens op. Doe normaal.” Soms helpt het ook om gewoon weg te lopen – dat laat zien dat je er boven staat.

• Zorg goed voor jezelf. Niet voor anderen, maar voor jezelf – omdat je lichaam het verdient om goed behandeld te worden, net als jij.

Je bent echt oké zoals je bent. Laat je niet breken door mensen die zelf blijkbaar iets missen.

Liefs,
Ben

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 8, 2025

Hii,

Geloof me, trek je er HELEMAAL NIKS van aan. Tis voor mij makkelijk om te zeggen dat je goed bent zoals je bent, maar het is wel zo. Je bent prachtig, dat weet ik zeker. Die eikels hebben een uitlaatklep nodig, en omdat ze zo onzeker zijn kiezen ze iemand om alles op af te reageren. Dat ligt aan hen en is hun probleem, het heeft niks met jou te maken.

Liefs,

R