Vraag

kan niet stoppen met eten

  • 22 August 2021
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Ik ben 12 jaar, 1,44 meter lang. En ik kan niet stoppen met eten! Het klinkt dom dus durf er nooit met iemand over te praten.. je ziet aan mijn gewicht dat ik inderdaad niet mooi dun meer ben zoals vroeger. (Ik kan mijn gewicht trouwens niet precies laten weten omdat we nog geen weegschaal hebben) maar ik ben ongeveer 37 kilo. Maar het is meer m’n buik en vet dat mij onzeker maakt. Ik heb geen idee wat ik moet doen! De kasten worden steeds leger puur door mij als ik er echt zin in heb kan ik elk half uur een half zal chips opeten zonder moeite! Ik heb er een keer geprobeerd er met iemand over te praten. Een goede vriend van mijn klas, (Een jongen) toen ik het uitlegde zei hij dat ik misschien niet zo grote kleding aan moet doen want dan lijk ik dikker. Dat hielp natuurlijk al helemaal niet! Met mijn ouders vind ik het ook moeilijk! Waarschijnlijk vinden ze het onzin, en gaan ze niet proberen te helpen.. 

 

hopelijk iemand anders wel!

”elly”

 

 

 


5 reacties

hier staat dat je een goede gewicht hebt 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Je hebt gewoon een gezond gewicht zoals Lotte16 je al heeft laten zien. vreetbuien horen bij de pubertijd, niks om druk over te maken. Buikvet is niet erg, als je straks een groeispurt krijgt verdwijnt dat wel weer. Anders kan je er niks aan doen. Je bent mooi zoals je bent. Je kan altijd als je echt heel onzeker bent over je “buikvet” hoge broeken en rokken dragen, maar zoals ik net al zei: je bent mooi zoals je bent. Hoop dat je er wat aan hebt

xx Eenmeisje14

mischien is het slim om mensen om je heen te vragen om vaker af te spreken want meestal is dit omdat je je verveelt en dan uit verveling gaat eten, ik heb zelf een ziekte en herken dit volledig de beste hulpmiddel bij mij is veel met vrienden (vooral online vrienden die je nooit ziet) te bellen.

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

helemaal herkenbaar dat niet kunnen stoppen met eten. Ik kan dus ook niet stoppen met eten. Dit zijn een aantal dingen die ik doe op een beetje fit te blijven/ niet dik te worden

1 sporten: elke dat even een rondje rennen/lopen op wat opdrukken, burpees en dat soort dingen elke dag op een vast tijdstip

2 probeer meer vullende dingen te eten

3 spreek met jezelf af dat je bijvoorbeeld tussen 2 en 5 uur s’middags wat mag eten en buiten die tijd niet. (Wel rekening houden met ontbijt, lunch en avondeten)

 

Je gewicht is prima, ik ben 13 jaar 1,63 en ik weeg ongeveer 45 kilo. Net zoals Anonymous al liet zien, je gewicht is prima. Wees niet te onzeker over jezelf, we zijn allemaal mensen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Succes <3

Heyyy! Je hebt gewoon een goed gewicht hoor! 
men je moet je niet onzeker voelen!  Maar anders kan je iets minder in de kast leggen? Of anders eerst tien keer opdrukken en dan iets lekkers? Jezelf motiveren? Succes! 

Reageer