Kan ik ervoor zorgen dat ik ongesteld word?

  • 10 November 2020
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

Badge

hey ik heb een vraag. mijn al mijn vriendinen zij al ongesteld en ik nog niet kan je er voor zorgen dat je ongesteld word ?


1 reactie

Hey Suus,

Ongesteld worden is een natuurlijk proces, dus aan de ene kant kan je het niet zelf opwekken, maar aan de andere kant kan je het wel een beetje beïnvloeden. Dat klinkt een beetje gek eigenlijk. Maar ik heb even op internet gekeken voor tips en informatie en ik zou zeggen neem eens een kijkje op deze site:

https://www.nsmbl.nl/hoe-menstruatie-opwekken/

Ik weet niet hoe oud je bent, maar de een is al heel jong ongesteld en de ander wordt het wat later. Daar hoef je je niet gelijk heel druk om te maken. Als je het rond je 15/16 nog niet bent, dan zou ik het wel eens gaan bespreken met een huisarts ofzo.

Als je nu echt heel erg twijfelt zou ik dit bespreken met je moeder of zus, of misschien een ander vrouwelijk familielid. Als jouw moeder het wat later was is de kans groot dat jij het ook wat later word. 

En wil je het zeker weten of wat meer informatie kan je ook een afspraak maken bij de huisarts. Die kan je er nog meer over vertellen en helpen.

Groetjes,

Simply Me

(En geniet nog even van het feit dat je nog niet ongesteld bent, nu wil je het graag worden, maar als je het bent denk je daar misschien wel anders over. Nou is het bij iedereen wel verschillend en de een heeft er meer last van dan de ander hoor, dus ik zou me er nu nog niet al te druk over maken. Maar wees nog ff blij hiermee)

Reageer