Skip to main content

Heyy

Ik ga dus vrijdag weer vliegen en ik neem dus een scheermesje mee, mijn moeder weet niet dat ik scheer en van mij hoeft ze dat ook niet te weten. Ik neem dus een scheermesje mee en ik moet 1koffer delen met mijn zussen, ik weet dus dat zij dat gaan zien als ik het erin stop. Dus ik wil het graag in handbagage meenemen, weet iemand of dat mesje eruit gehaald word bij de scan ding? Mag het in hand bagage of niet?? 

 Een scheermesje mag alleen mee als het een veiligheidsmesje of wegwerpscheermes in een vaste houder is. Losse of open scheermesjes mogen niet mee in je handbagage.

Schiphol.nl

Het is dus afhankelijk van wat voor scheermesje je mee wilt nemen. In de handbagage zijn alleen wegwerpmesjes toegestaan. Als je een scheermes hebt met losse mesjes mag dit dus niet.

Op Schiphol hebben ze moderne scanners waar je in principe niets uit je tas hoeft te halen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze je vragen om er iets uit te halen. Het blijft dus handig dat je producten als vloeistoffen, elektronica en dus bijvoorbeeld ook een schermesje makkelijk (bovenin je tas) inpakt zodat je het er makkelijk uit kunt halen in het geval dat. Ook is het natuurlijk afhankelijk van het vliegveld van bestemming. Misschien dat het daar wel uit je tas moet.

Als je écht niet wilt dat je moeder of zussen zien dat je een schermesje gebruikt, is natuurlijk de makkelijkste optie om vlak voor de vakantie te scheren en dan het mesje gewoon thuis te laten. 

Maar als je hem gewoon in je toilettas inpakt en die vervolgens in die gedeelde ruimbagagekoffer doet, komt toch ook niemand erachter. Zij gaan daar toch niet in snuffelen?

 

Veel plezier.


Reageer