Skip to main content
Vraag

kan dit 2 keer per maand??!! ongesteld!

• April 18, 2025
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

HALLO. Ik ben meisje van 17 ik ben dus al ongesteld sinds ik 12 ben .. ik heb ze altijd goed optijd en nooit problemen ..ik neem ook de pil.. waarin ik altijd stopweek heb voor mijn bloed verlies… . Dat was 6 april tot 11 april.. maar vandaag is het 18 april.. en ik neem gwn de pil weer al weekje … En ik werd ONGESTELD!😔  dit is me eerste keer dat dit gebeurd ik ben nu heel erg bang… want normaal als je de pil neemt krijg je ze toch niet?  😔 + ik heb ze vorige week gehad in me Stop week .. kan iemand me aub  vertellen wat ik moet doen?? Ik voel me heel raar nu en schaam me dat ik ze 2 keer al heb gehad.. btw ze duren bij mij altijd 7 dagen.. dus zal ik ze nu weer en week hebben? moet ik naar dokter? Mijn mama zegt dat dit normaal is😔

2 reacties

Anna-Fee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 18, 2025

Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken want het kan niet echt iets ernstigs zijn lijkt me. Maar als je er mee zit is het nooit erg om de huisarts gewoon te bellen!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@anoniemcz! Het is echt begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar wat je beschrijft kan heel normaal zijn, vooral als je net weer begonnen bent met de pil of als je lichaam even aanpast. Soms kan je doorbraakbloedingen krijgen, vooral als je net begint met de pil, als je wisselt van merk, of als je hem niet altijd op hetzelfde tijdstip slikt. Dat je nu al weer ongesteld bent terwijl je de pil slikt, betekent niet meteen dat er iets ergs aan de hand is. Vaak duurt zo’n doorbraakbloeding een paar dagen en is het niet zo heftig als je normale menstruatie.

Omdat je normaal altijd keurig ongesteld bent geweest en de pil slikte, is het wel slim om het in de gaten te houden. Als het langer dan 1-2 weken duurt, erg heftig is, of je andere klachten krijgt, kan je beter even met je huisarts praten. Ook als je je er onzeker over voelt, is het helemaal oké om dat te doen.

Je mama heeft gelijk dat het soms gewoon normaal is, maar jouw gevoel telt ook. Probeer rustig te blijven, neem voldoende rust, en kijk hoe het gaat. En als je vragen hebt, vraag gewoon advies aan een dokter of apotheker. Sterkte en hopelijk voel je je snel weer beter! 💕

xx liefs Wolf 🐺